2008-08-22, 14:18
Medlem
Dr.Glass avatar
Jag vet inte om det är lite väl overkill, men jag tycker det vore en bra idé att ha en avdelning för extraordinära upplevelser. Folk som har varit med om flygplansolyckor, tsunamis, krig m.m. har mycket att berätta och dessutom har nog många människor en hel del frågor. Jag tror att det skulle bli en väldigt aktiv och informativ avdelning som skulle kunna ge svar på en hel del frågor.

Vad tycker ni, låter det som en idé?

/Doktorn
Citera
2008-08-22, 14:20
Medlem
notNs avatar
Jag gillar den iden
Citera
2008-08-22, 14:36
Avslutad
Skulle vara toppen! Ha nåt kul att läsa
Citera
2008-08-22, 14:44
Medlem
antagonistens avatar
Jag tycker att det låter som en väldigt smal forumdel...
Men vem vet, det skulle ju kanske kunna implementeras som ett underforum till forumet för olyckor/katastrofer (förutsatt att det blir av).
Citera
2008-08-22, 15:11
Medlem
Dr.Glass avatar
Javisst! Idén kom när jag nyligen började jobba på en novell som utspelar sig på ett flygplan som är på väg att gå ner för buklandning. Det vore grymt att kunna ställa lite frågor till folk som varit med om liknande.
Citera
2008-08-24, 20:02
Medlem
Dr.Glass avatar
Även andra saker skulle kunna tas upp där; rån, misshandel, våldtäkt m.m. Man skulle också kunna hålla den tråden "clean" så att eventuella våldtäktsoffer slipper bli hånade eller dylikt. Kom igen nu FB det här är ju århundradets idé!
Citera
2008-08-24, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Man skulle också kunna hålla den tråden "clean" så att eventuella våldtäktsoffer slipper bli hånade eller dylikt.
Utveckla gärna detta för mig. Hur menar du med "hånande"? Ska våldtäktsoffer kunna skriver i "underground" forumet och berätta om sina upplevelser i en smal gränd där dom har blivit påpumpade av 4 niggers? Eller hur menar du?
Citera
2008-08-25, 12:07
Medlem
Dr.Glass avatar
Jag menar endast att om någon är intresserad av hur det går till under en våldtäckt, för privat syfte eller för info till bok så kan man posta en fråga där om någon som varit med om det kan svara på ett par frågor. Om någon då träder fram och vill svara på ett par frågor, så ska det inte komma fram någon neger med sned kvinnosyn och kalla personen för hora eller dylikt.
Citera
2008-08-25, 15:51
Bannlyst
Citat:
Jag menar endast att om någon är intresserad av hur det går till under en våldtäckt, för privat syfte eller för info till bok så kan man posta en fråga där om någon som varit med om det kan svara på ett par frågor.
Tack! Nu förstår jag! Var lite trött igår kväll när jag svarade ditt inlägg. De du skrev var ett bra förslag från din sida. Jag står bakom dig i ditt förslag.

Men om en person skriver om sin våldtäkt, att hon har blivit våldtagen. Då kan inte vi vräka ur oss vad som helst till hon. Om nu en kille kommer in i den tråden och skriver att han har våldtagit en tjej. Vad ska vi ta för ställning till det? Och vad säger Moderatorerna/Admin om en kille kommer in och skriver, där han öppet berättar om när han våldtog en tjej och hur härligt och upphettsande det var?

Citat:
så ska det inte komma fram någon neger med sned kvinnosyn och kalla personen för hora eller dylikt.
Hur ska vi ta ställning till detta? Om en människa med sne kvinnosyn kommer in i tråden och psykar ner henne/honom totalt? Finns det något vi medlemmar kan göra?
Senast redigerad av Red_Sea 2008-08-25 kl. 15:53.
Citera
2008-08-28, 12:22
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Hur ska vi ta ställning till detta? Om en människa med sne kvinnosyn kommer in i tråden och psykar ner henne/honom totalt? Finns det något vi medlemmar kan göra?

Jag måste erkänna att jag inte kan reglerna för flashback till 100%, men om man sätter upp vissa regler för den här tråden så borde moderator kunna stänga av en sådan medlem.

För att svara på din fråga om våldtäktsmäns trådskapande så måste vi låta honom göra det helt enligt den gamla slagdängan: Jag håller inte med om vad du säger, men jag skulle dö för att försvara din rätt att säga det.

Det finns säkert ett par medlemmar som är intresserade av vad en våldtäktsman har att säga.

/Doktorn

p.s. kul att du gillade trådidén!
Citera
2008-08-28, 16:25
Bannlyst
Citat:
Det finns säkert ett par medlemmar som är intresserade av vad en våldtäktsman har att säga.
Sjävklart finns det medlemmar som är nyfikna på att höra hur en våldtäktsmän tänker och så. Frågan är då bara - Våldtäktsmannen kommer att bli överkörd, spottad, psykad m.m och vad kan Mods göra åt detta? En medlem ska ju inte behöva må dåligt av att logga in här varje gång, vara rädd för att bli påhoppad.

Forumet som du nämner är ju absolut inte till för att kasta skit och få en annan människa att må riktigt dåligt. På något sätt måste våldtäktsmannen ha skydd inne på forumet, eller i den kanske kommande forumdelen.

Men din ide är lysande!
Citera
2008-08-28, 17:26
Medlem
Dr.Glass avatar
Nej, självklart kommer det att bli ett problem för våldtäktsmän som i framtiden känner för att posta i tråden. Med risk för att låta partisk så; det är deras problem. Om de väljer att berätta om sin våldtäkt så är det ju inget som kan göras åt att andra människor kommer att ta upp det i all evighet på andra trådar. Vad som kan göras i tråden själv är ju att folk inte kan bara psyka och var djävlig mot honom eftersom det inte för tråden framåt, allas de kommer bli varnade.

Sedan får ju TS vara förberedd på att FB medlemmar kommer använda elakheter, satir och extrem kritik när de ifrågasätter hans "handywork".

Nu tror jag att vi kan lägga ner våldtäktsdelen som kommer vara en väldigt liten del av den här förhoppningsvis kommande tråden.

/Doktorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in