2008-08-22, 12:31
Medlem
I gamla Winamp (Windows) etc finns det ju en temporär spellista dit man kan drar låtarna man vill spela. Eftersom jag numera använder mac känns det naturligt med iTunes men förstår inte hur man ska klara sig utan en temporär spellista. Säg att jag just nu vill spela musik från "Artist 1" och "Artist 2". Är det bästa då att skapa en ny spellista som heter "Spela". Gå in i musik, söka upp artisterna och dra över till spela? När jag sedan inte vill höra det mer tar jag bort det som finns i spela och kopierar in nytt?
Citera
2008-08-22, 12:43
Medlem
Meursaults avatar
Så som du föreslog funkar ju. Annars kan du alltid använda partyblandning, vilken självmant väljer ut ett antal låtar slumpmässigt ur t. ex biblioteket och blandar upp dom med låtar du slänger in manuellt, sedan kan man uppdatera blandningen och slänga om ordningen utan att störa låten som spelar.
Citera
2008-08-22, 13:43
Medlem
systems avatar
Jag brukar göra som TS beskriver.
Citera
2008-08-22, 16:31
Medlem
Värt att tänka på är att man kan ändra hur många nyligen spelade spår som visas. Säg att du har 35 låtar inlagda och just nu spelas låt nr 7, någon vill byta låt och dubbelklickar på låt nr 32 och vips är alla låtar fram till och med 31 borta... Smått irriterande.
Citera
2008-08-22, 19:36
Medlem
enklaste måste väl vara att gå in i biblioteket och avmarkera alla låtar, (hålla in cmd eller apple-tagenten samtidigt som man bockar av en låt med musen)

Sen är det bara bocka för de låtar man vill lyssna på för tillfället och lyssna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in