2008-08-21, 23:12
Medlem
Jag skulle kolla på en dvdfilm igår, men den ville inte som jag ville.
Satte in dvdn som vanligt i cdläsaren, en skivikon kom upp på skrivbordet, dubbelklickade på den, som jag är van vid efter xantal år som windowsanvändare.
Man kommer då in i cds meny, där man antingen kan välja att gå in i audio_ts tror jag det var, eller video_ts jaha och nu då?! Väljer mappen video_ts, kommer då in i dens meny och där finns det ju hur mkt som helst att välja bland...
går tillbaka ut till video_ts och audio_ts (tror det står audio_ts iaf..) högerklickar på video_ts och väljer öppna med VLC, ett felmedelande dyker upp där det står att skivan inte kan läsas..
VARFÖR?! ???
Den skivan funkar ju perfekt i vår dvdspelare nere vid tvn, och har gjort det innan jag skaffade ubuntu..
Testar på nytt men försöker denna gången öppna med Totem Movie Player, samma felmedelande denna gången
Någon som kan förklara på något lätt och smidigt sätt att öppna filmen på?

Kan tilläggas om man laddar ner filmer så funkar de perfekt, så länge som de är i .aviformat och man inte behöver packa upp dem... annars krånglar det och man får felmeddelande hela tiden
Snälla hjälp mig och förklara som att ni förklarar till en treåring, är sämst på sånt här
Citera
2008-08-21, 23:18
Medlem
Öppna Vlc,
Välj Arkiv -> Öppna Skiva . Välj enheten skivan är på.

Tada
Citera
2008-08-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Öppna Vlc,
Välj Arkiv -> Öppna Skiva . Välj enheten skivan är på.

Tada

Och om det inte funkar då? vlc bara stänger ner sig
Citera
2008-08-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolleboll
Snälla hjälp mig och förklara som att ni förklarar till en treåring, är sämst på sånt här

I vissa länder då så är det inte tillåtet att skicka med saker som behövs för att spela upp kommersiella dvds. Därför behöver du installera extra saker, som Canonical inte kan skicka med som standard i hela världen. Följ denna guide på deras Wiki:

https://help.ubuntu.com/community/Re...ts/PlayingDVDs

Om du inte vet vilken version du kör, använd:

lsb_release -a i terminalen och
uname -a för att få reda på vilken kärna du kär. Står det något med SMP i outputen av uname -a har du x86_64, annars i386.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in