2008-08-21, 20:35
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Hej,

polaren min håller på att installera tinyxp och han verkar ha gjort rätt fram till detta.

http://i33.tinypic.com/5otgzp.jpg

Datorn han använder har haft vista förut. Han har bara en hårddisk.
Citera
2008-08-21, 20:45
Medlem
stilltons avatar
jag tror att det kan bli problem om man går direkt från vista till tinyxp.. kör en formatering/partionering med delpart.exe så går det nog bättre.
http://russelltexas.com/delpart.htm

ett annat vanligt problem är att alla filer inte blivit skrivna korrekt när skivan brändes, det är en sån massa småfiler som ska brännas, så kör på 1 eller 2x-speed när du bränner för att vara säker på en korrekt skrivning.
Citera
2008-08-21, 21:01
Medlem
tvcasualtys avatar
Bara för att klargöra, din kompis har bootat från XP-skivan och formaterat partitionen/hårddisken innan va? Annars ligger nog felet där...
Citera
2008-08-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ett annat vanligt problem är att alla filer inte blivit skrivna korrekt när skivan brändes, det är en sån massa småfiler som ska brännas, så kör på 1 eller 2x-speed när du bränner för att vara säker på en korrekt skrivning.

Enklast är att bränna i normal hastighet och se till att bränningsprogrammet verifierar att allt som bränts är korrekt genom att läsa skivan efteråt och jämföra med iso-filen.
Citera
2008-08-21, 21:12
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Enklast är att bränna i normal hastighet och se till att bränningsprogrammet verifierar att allt som bränts är korrekt genom att läsa skivan efteråt och jämföra med iso-filen.
OK, tack för tipset kissekattt!
Citera
2008-08-21, 21:14
Medlem
jomenvisst84s avatar
Har du USB-enheter anslutna (Externa hårddiskar, kortläsare osv), ryck ur dom! Orsakar allt som oftast BS under install.
Citera
2008-08-21, 21:44
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Har installerat min dator med samma skiva så den är det inte fel på. Gick även direkt från vista till tinyxp själv och det gick bra. Ska fråga honom angående USB-minnen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in