2008-08-21, 18:50
Medlem
_b0s avatar
Hur fan gör man när man ska formatera om hårddisken när man har compusec installerat?? För något har hänt med min dator så efter att man logga in i boot så kommer det upp en meny typ
Starta datorn i felsäkertläge
Starta datorn i felsäkertläge med nätverk
Starta datorn i felsäkert läge med kommandopromt
Starta datorn (med dom inställningarna som fungerade sist)
Starta datorn normalt

Inget av dessa alternativ funkar för när jag väljer någon av domma alternativ så kommer XP rutan fram där den laddar igång windows (i dos) sen kommer det fram en blåskärm med fullt med vit text och sen startar datorn om. Hur fan ska jag göra för att få igång min dator?? Någon som kan hjälpa mig??? Detta hände efter att windows installerat någn jävla bögig uppdatering tror jag. Men kan ju inte ens komma in i dos så jag kn installera om windows eller formatera om datorn.

någon som kan hjälpa mig???
Citera
2008-08-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Hur fan gör man när man ska formatera om hårddisken när man har compusec installerat?? För något har hänt med min dator så efter att man logga in i boot så kommer det upp en meny typ
Starta datorn i felsäkertläge
Starta datorn i felsäkertläge med nätverk
Starta datorn i felsäkert läge med kommandopromt
Starta datorn (med dom inställningarna som fungerade sist)
Starta datorn normalt

Inget av dessa alternativ funkar för när jag väljer någon av domma alternativ så kommer XP rutan fram där den laddar igång windows (i dos) sen kommer det fram en blåskärm med fullt med vit text och sen startar datorn om. Hur fan ska jag göra för att få igång min dator?? Någon som kan hjälpa mig??? Detta hände efter att windows installerat någn jävla bögig uppdatering tror jag. Men kan ju inte ens komma in i dos så jag kn installera om windows eller formatera om datorn.

någon som kan hjälpa mig???

Nej så är det inte. Du måste starta från din XP cd för att formatera därifrån. (Eller annan valfri boot cd med möjligheter till formatering etc.)
Citera
2008-08-21, 19:18
Medlem
Psykofarmakas avatar
Testa att reparera innan du formaterar, för det är ju ett jävla meck att uppdatera, installera program etc.
Citera
2008-08-22, 11:13
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbe
Nej så är det inte. Du måste starta från din XP cd för att formatera därifrån. (Eller annan valfri boot cd med möjligheter till formatering etc.)

Jag har provat att boota från CD:n men går inte, den enda som kommer upp när jag ska välja boot är min hårddisk men före jag installerade Compusec så kunde jag boota med cdn. HAde ju tänkt att bara installera om Windows men kan ju inte boota från cd:n?! Fattar inte varför. Har valt att boota från CD:n i första hand men funkar ju inte. Måste ha hjälp för vil inte att all information ska försvinna
Citera
2008-08-22, 11:15
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykofarmaka
Testa att reparera innan du formaterar, för det är ju ett jävla meck att uppdatera, installera program etc.

Jag kan ju inte ens boota med min cd så hur ska jag gå tillväga? Jag hade tänkt att bara installera om windows men kan ju som sagt inte boota med cdn på något vänster. Har det med Compusec att göra? Den krypterar ju hårddisken och jag måste logga in i Boot (med compusec) för att komma in i datorn.
Citera
2008-08-22, 15:05
Medlem
Oavsett vad du installerar på din hårddisk kan det inte hindra dig från att starta från en CD. Kontrollera inställningarna i BIOS en gång till.
Citera
2008-08-23, 13:35
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistor
Oavsett vad du installerar på din hårddisk kan det inte hindra dig från att starta från en CD. Kontrollera inställningarna i BIOS en gång till.

Har fått igång bootningen, CDn kom fram i Bios igen. Men när jag nu ska väljer att jag vill boota från cdn så startar Compusec och jag loggar in sen kommer det antingen fram massa text där det bland annat står "Alternate Boot: Negative" eller liknande på allt annat står det "OK". Och kommer inte den texten fram så kommer texten som jag skrev ovan fram igen. Har även provat att boota från USB minne med windows på men händer typ samma sak.

Ska man reseta biosen? Ta ur batteriet. Isåfall vart hittar jag batteriet på en bärbar dator?
Citera
2008-08-23, 20:03
Medlem
Hämta programet killdisk och bränn på cd. boota med killdisk och ta bort all information på hårddisken, sedan bootar du med XPskivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in