Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Lancelot
Jag har ingen aning alls hur studierna går till. Är det som gymnasiet med lektioner som vanligt eller? Är man där vissa dagar eller 5 dagar i veckan etc? Observera att nu pratar jag om studier på Campus, INTE distans.
Vanligtvis brukar det finnas föreläsningar där teori gås igenom av föreläsaren, sen övningar där det visas mer hur man löser faktiska uppgifter från kurslitteraturen. Hur ofta det är beror såklart på hur många föreläsningar/övningar som schemalagts och varierar från skola till skola. Iaf. här i Stockholm verkar basåret ha mycket schemalagt, om det är så i Borlänge också kan jag inte uttala mig om. Troligtvis har du dock en del obligatoriska labbar i ex. fysik och kemi.
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Lancelot
En liten fråga.. det är programintroduktion imorgon; tror ni att även vi distansstudenter ska gå på den? Jag fick ingen info idag och jag har ännu inte fått mitt login till Mina sidor
Tja, jag tror knappast de lär kasta ut dig om du skulle dyka upp. Om du nu bytt från campusstudier till distans kan det ju dock vara så att informationen gått ut till andra distansstudenter men inte till dig. Du hittar inget på deras hemsida om huruvida det är obligatoriskt även för distansstudenter?