2008-08-21, 13:11
Medlem
Jag har både hastighet och acceleration ställt på max, men jag tycker inte pekaren går tillräckligt fort. Kan jag ändra det på något annat vis? Exempelvis via annan mjukvara? Jag har en trådlös Mighty Mouse ifall det spelar någon roll.
Citera
2008-08-21, 13:13
Medlem
Jag använder "Steermouse" vilket jag tycker fungerar grymt bra, det finns säkert andra program som löser det lika bra men detta lyckades jag hitta som torrent

EDIT: Kolla in http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/News.html också, vet ej om det finns att få tag på "gratis" dock.

EDIT igen: Man kan tydligen trimma lite i terminalen också: http://www.tylernichols.com/apple/sp...g-on-mac-os-x/
Senast redigerad av Blamer 2008-08-21 kl. 13:18.
Citera
2008-08-21, 13:52
Medlem
Pallemans avatar
USB Overdrive fungerar finfint. Går även köra gratis om man vill. Det enda som händer är att man får en 10-sekunders fördröjning när man går in i inställningarna i programmet. Inget alls att bry sig om alltså.
Citera
2008-08-21, 14:04
Medlem
Overdrive funkar fint, tack för tipset grabbar! Blev en jäkla skillnad med 160 dpi och 200 % acceleration! :-)
Citera
2008-08-21, 16:17
Medlem
Zaciis avatar
Jag lånar den här tråden lite granna då jag har en fråga om mus hastigheten.

Det jag vill ha är en liten symbol uppe vid klockan där man kan ändra hastigheten (accelerationen) på musen. Snabbt och smidigt med andra ord.
Finns det något program som gör det, eller ska jag drömma vidare? Ibland när man ska rita detaljer vill man ju ha långsam pekare för en kort stund.
Citera
2008-08-21, 16:24
Medlem
mighty mousen är nog bland det sämsta med mac, valfri "pc mus" för en 50-lapp funkar 100 ggr bättre
Citera
2008-08-21, 20:51
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufen
mighty mousen är nog bland det sämsta med mac, valfri "pc mus" för en 50-lapp funkar 100 ggr bättre
Skönare scrollkula finns inte. Om jag kunde hitta en schysst logitechmus med 5-6 knappar och kulan från Mighty Mouse skulle jag vara lycklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in