Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
De har lär sig en del sedan sin aktiva tid på fältet. De håller sig undan själva och låter underhuggare göra jobbet. Man kan anta att de Polska byggjobbare som de anlitar för jobb i Sverige även får göra en del annat grövre skubb. Min förhoppning är att något anlitat Sumonias byggjobbare för att byta panel på huset och därmed kunnat bidra med en eller annan ledtråd.
Har två äldre bekanta med motsvarande affärsidé att låta polacker jobba men byggen i Sverige. Men det är klart det finns massor av sådana firmor.
Bra informerat inlägg... Carl höll på med tomter och hus i Polen (och det är ju även där det brott han misstänks för skulle ha begåtts), inte med polska jobbare här. Vad han ev. gjort utanför den (i sig legitima) verksamheten vet jag inte, och skulle heller inte våga utesluta nåt (även om mord ligger lite långt från vad jag skulle förvänta mig, och jag har då sannerligen inga illusioner om honom).
Sen att bunta ihop brodern med honom som du halvexplicit gör är bara förkastligt. Han har inte haft kriminell verksamhet för sig å tala om, dvs möjligen nån enstaka svartlön eller så men ganska längt från å vara kommendant i nån slags miniarmé av kriminella polacker.
Det var ju nån annan här som också buntade ihop dem som "icke återanpassningsbara" och "psykopater". Återigen, jag väntar mig inte mkt gott av Carl men brorsan torde vara den bäst anpassade nånsin av så grova förbrytare. Med tanke på hur lite (nära ingenting) som krävts för att hålla dem häktade på obestämd tid nu så hade han knappast levt ifred från polisen i åratal om det funnits ngra som helst såna misstankar (de spanade på honom nån månad eller två efter frigivning, sen har de inte hört av sig, ens efter rån som andra "kriminella" trotts varit hans).