2008-08-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Det du skriver om Carl stämmer ganska bra. Det kan jag intyga som träffat honom vid ett flertal tillfällen! Så det är inget som förvånar mig att han är inblandad i nya "historier!" Jag har även träffat lillebrorsan som jag inte kommer på namnet på nu? [han som sköt smileyn under Ikea rånet] Han verkade betydligt mer sympatisk än Carl.
C är nog den dominante i familjen av bröderna? Lillbror är mer "valpig!"

Då jag är släkt med bröderna Sumonja måste jag ju säga att det är fel. Det var ingen av bröderna som sköt smileyn. Det var en kollega i ligan.
Carl är äldst, Lennart i mitten och David yngst.
Alla frågor om detta tas via PM.
Citera
2008-08-24, 18:59
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursing
Då jag är släkt med bröderna Sumonja måste jag ju säga att det är fel. Det var ingen av bröderna som sköt smileyn. Det var en kollega i ligan.
Carl är äldst, Lennart i mitten och David yngst.
Alla frågor om detta tas via PM.

I P3 Dokumentär tog Lennart på sig smileyn.
Citera
2008-08-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
I P3 Dokumentär tog Lennart på sig smileyn.

Fel, Lennart höll vakt utanför.
Det var killen som hette Johan som gick in på banken igen och sköt smileyn i glaset. Du hör det 28min20s in i programmet.
Citera
2008-09-22, 07:27
Medlem
Mr wide hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
Nu blev jag lite besviken faktiskt

Dom är serber från Kroatien. De har kroatiska medborgarskap och pass men dom är inte kroater.
Citera
2008-10-20, 00:25
Medlem
Liten faktakoll?

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
De har lär sig en del sedan sin aktiva tid på fältet. De håller sig undan själva och låter underhuggare göra jobbet. Man kan anta att de Polska byggjobbare som de anlitar för jobb i Sverige även får göra en del annat grövre skubb. Min förhoppning är att något anlitat Sumonias byggjobbare för att byta panel på huset och därmed kunnat bidra med en eller annan ledtråd.
Har två äldre bekanta med motsvarande affärsidé att låta polacker jobba men byggen i Sverige. Men det är klart det finns massor av sådana firmor.

Bra informerat inlägg... Carl höll på med tomter och hus i Polen (och det är ju även där det brott han misstänks för skulle ha begåtts), inte med polska jobbare här. Vad han ev. gjort utanför den (i sig legitima) verksamheten vet jag inte, och skulle heller inte våga utesluta nåt (även om mord ligger lite långt från vad jag skulle förvänta mig, och jag har då sannerligen inga illusioner om honom).

Sen att bunta ihop brodern med honom som du halvexplicit gör är bara förkastligt. Han har inte haft kriminell verksamhet för sig å tala om, dvs möjligen nån enstaka svartlön eller så men ganska längt från å vara kommendant i nån slags miniarmé av kriminella polacker.

Det var ju nån annan här som också buntade ihop dem som "icke återanpassningsbara" och "psykopater". Återigen, jag väntar mig inte mkt gott av Carl men brorsan torde vara den bäst anpassade nånsin av så grova förbrytare. Med tanke på hur lite (nära ingenting) som krävts för att hålla dem häktade på obestämd tid nu så hade han knappast levt ifred från polisen i åratal om det funnits ngra som helst såna misstankar (de spanade på honom nån månad eller två efter frigivning, sen har de inte hört av sig, ens efter rån som andra "kriminella" trotts varit hans).
Citera
2009-01-13, 13:28
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Thunberg verkar ju inte helt tappad bakom en vagn. Jag var helt övertygad om att han skulle hålla sig på banan efter att ha sett honom i tv mm. Han gav ett rätt sympatiskt intryck till skillnad från många andra kriminella.

Dom har väl skulder på 12-15 miljoner så varför skulle han inte återfalla i brottslighet för? Summan är ju patetiskt hög han kan omöjligen betala tillbaka pengarna.
Senast redigerad av SMK 2009-01-13 kl. 14:12.
Citera
2009-01-13, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Dom har väl skulder på 12-15 miljoner så varför skulle han inte återfalla i brottslighet för? Summan är ju patetiskt hög han kan omöjligen betala tillbaka pengarna.

Skulder till vem ? (säg nu inte staten för det är knappast av den anledningen han återföll i brott)
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-13 kl. 14:29.
Citera
2009-01-13, 20:30
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Skulder till vem ? (säg nu inte staten för det är knappast av den anledningen han återföll i brott)
Bankerna saknar nog sina pengar. De som hotats direkt och indirekt vill nog ha skadestånd, liksom försvaret som blev av med vapen, precis som de som fick sina bilar stulna.
Citera
2009-01-13, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Bankerna saknar nog sina pengar. De som hotats direkt och indirekt vill nog ha skadestånd, liksom försvaret som blev av med vapen, precis som de som fick sina bilar stulna.

Men de skulderna tror jag han/de skiter i. Eller tror ni på allvar att han begick brott för att betala av skulderna till staten/banker/försvar ?
Citera
2009-01-14, 01:26
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Men de skulderna tror jag han/de skiter i. Eller tror ni på allvar att han begick brott för att betala av skulderna till staten/banker/försvar ?
Nej men om han hade haft en vanlig vit lön hade ju fogden stått och velat haft stålar. Alltså hade det betytt att leva på existensminimum resten av livet i princip.
Citera
2009-01-14, 12:34
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:

Det finns ju en annan möjlighet? ... Både Carl och Lennart har suttit tillsammans med bl.a "Mats Rimdahl/maskeradligan" & "Sune Pistol/amfetaminkung" på Tidaholm! Enligt ihärdiga rykten så lånade Mats en hel del $$$ av Sune, då kanske "Sumonja" gjort likadant? Och det är ju pengar som måste betalas tillbaka!
(De satt tillsammans på L-avd på Tidaholm under flera år i mitten/slutet av 90-talet)
Citera
2009-02-22, 19:43
Medlem
sitter dom fortfarande häktade eller vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in