2008-08-20, 19:22
Medlem
spinellis avatar
Efter många veckors slitande på mitt sommarjobb kastas jag den förste september direkt in i en värld av studier. Jag ska börja läsa Arkitektur, visualisering och kommunikation på Malmö Högskola. Känner mig något förvirrad och lite smått osäker, tänkte därför se om det finns någon annan vilsen själ därute som ska läsa samma sak?!
Hade ju varit skoj att få kontakt med någon lite innan skolan drar igång.
Så, skriv här om du har lust!
Citera
2010-08-17, 13:47
Medlem
Vad tråkigt att ingen har kommenterat detta än.. Jag befinner mig på exakt samma situation just nu. Så mina funderingar är likasinnat. Hur har det gått i utbildningen för dig? Bättre än förväntat? Bra lärare?'

Hoppas du lyckats läsa detta!
Citera
2010-08-17, 16:53
Medlem
NomadSouls avatar
Jag har ingen erfarenhet av nämnda program men jag tror att man generellt kan säga såhär:

Det studenter från välrenommerade högskolor/universitet med traditionell examen (yrkesexamen, fil kand, fil mag etc) ofta får med sig "gratis" till en anställningsintervju kanske ni som väljer att studera på mindre kända skolor och program får kämpa mer för, framför allt efter utbildningen. Räkna med att personliga egenskaper kommer att väga tungt på arbetsmarknaden och då gäller det att själv kunna motivera varför man inte studerat ett traditionellt program, typ i TS fall Arkitektprogrammet. Det kan nog ha både fördelar och nackdelar att välja en mindre känd skola.
Senast redigerad av Semester 2010-08-17 kl. 17:35.
Citera
2010-08-17, 17:36
Moderator
Semesters avatar
Ändrat rubrik och samtidigt raderat den förfrågan ur ovanstående inlägg.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in