2008-08-20, 13:38
Medlem
Fr ett tag sen har jag brjat f problem med explorer och firefox

Firefox stngs ner direkt d jag frsker starta det.

Explorer s kommer det upp en felruta: Iexplore.exe har sttt p ett problem och mste avslutas blahalbaha... Sen trycker jag p felsk s stngs explorer ner och inget mer hnder, riktig windows stil..

Testade nergradera mig till explorer 6 sen upp till 7 igen men det funkade inte tog bort bde firefox och explorer och krde p 6an men samma sak igen

Krde en lite olika scannar, AVG, Spybot och adaware. Hittade en del skit som vanligt kan man vl sga..
men en sak som var lite skum var ngot som hette virtumonde som vgrade frsvinna, googlade den och frskte hitta mer info men hittade inget som sg ut att hjlpa, kan den ha ngot att gra med detta?

Sitter p windows XP service pack 3.
Citera
2008-08-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
Fr ett tag sen har jag brjat f problem med explorer och firefox

Firefox stngs ner direkt d jag frsker starta det.

Explorer s kommer det upp en felruta: Iexplore.exe har sttt p ett problem och mste avslutas blahalbaha... Sen trycker jag p felsk s stngs explorer ner och inget mer hnder, riktig windows stil..

Testade nergradera mig till explorer 6 sen upp till 7 igen men det funkade inte tog bort bde firefox och explorer och krde p 6an men samma sak igen

Krde en lite olika scannar, AVG, Spybot och adaware. Hittade en del skit som vanligt kan man vl sga..
men en sak som var lite skum var ngot som hette virtumonde som vgrade frsvinna, googlade den och frskte hitta mer info men hittade inget som sg ut att hjlpa, kan den ha ngot att gra med detta?

Sitter p windows XP service pack 3.

Har du prvat att ominstallera explorer och/eller firefox?
Antagligen interferar ie med ntt annat program installerat p datorn (skulle kunna vara Morpheus eller liknande). kanske ar det rent av AVG som frhindrar ie att starta s prva att avinstalera eller disable och sen kr ie igen! Du kan lsa mer hr: http://support.microsoft.com/kb/831432

Annars finns ju alltid omformatering som alternativ om inget hjlper. Lycka till
Citera
2008-08-20, 15:54
Medlem
927s avatar
kan bero p att det r saker som str ie, diverse tillgg och toolbars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem