Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot
visst visst, på med foliehatten, tror du på fullaste allvar att GOOGLE kommer lägga upp dina privata mail för allmän beskådan/sälja dina yrkeshemligheter?
det innefattar för övrigt alla deras tjänster och är inget gmail-specifikt som du får det att framstå som. kan tänka mig att främst handlar om sökträffar och liknande vilket är deras största business. läs deras fulla sekretesspolicy istället, google är inget hemskt bolag.
Jag vet inte vad de tänker göra med dem, eller om de tänker göra något öht. Problemet är att man inte vet, och att det finns en potential för missbruk. Jag tror inte att FRA kommer lägga upp min internetkommunikation till allmän beskådan heller men det betyder inte att jag vill ha dem snokandes i den.
Det var inte min avsikt att få det att framstå som att policyn gäller enbart gmail, tog fram det eftersom diskussionen gällde mailservrar. Jag har läst hela policyn, visa gärna på det avsnitt som skyddar mig mot missbruk av den rättighet de ges i punkten jag citerade.
Företag, google och alla andra, är vare sig onda eller goda. De är kapitalistiska inrättningar vars enda mål är att göra vinst.
/ Sconeman.