Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-20, 04:31
  #1
Medlem
moondawns avatar
Hejsan.
Den verksamhet som jag jobbar i nu har blivit outsourcad(jättetufft amerikanskt ord) till det världsomfattande serviceföretaget ISS.
Någon som jobbar där nu och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Är det bra organisation, driftig anda, bra stämning, ordning i leden, trevliga personalfester?
Kör på den som vet!
__________________
Senast redigerad av moondawn 2008-08-20 kl. 05:01.
Citera
2008-08-22, 21:50
  #2
Medlem
På kärnkraftverket där jag jobbar kör de all service (städ, mat, lager, dvs). Mycket "trash"-folk som jobbar på golvet. Schysst folk, inga riktiga ljushuvuden men kul att prata med.

Ledningen verkar väldigt hård och det sparas på pengarna.
Citera
2010-01-07, 17:10
  #3
Medlem
Jag har en flickvän som jobbar som lokalvårdare (ISS Facility) hon säger att ISS är väldigt snåla med arbetskläder och dylikt. Eftersom dem är så snåla så tror dem att städarna kan köra typ dygnet runt men det funkar ju inte. Med andra ord dem är jävligt dryga.Ett företag måste ge arbets skor (kläder) men nu har dem t.om dragit in på skyddskor. Så snåla är dem.Dem sliter ut sina arbetare..........
Mer kan sägas men orkar inte att skriva om det
Citera
2010-01-07, 18:56
  #4
Medlem
M3rcurys avatar
Har jobbat i ISS (städ) kanske världens sämsta arbetsgivare?
Snåla (kläder mm) och dålig organiserat din närmaste chef gör i princip ingenting (för ingen är där och kollar), du tvingas för det mesta jobba mer än vad du kan prestera osv.
Lönen är uselt.
Kanske är det bra andra ställen men inom lokalvård så får de botten betyg, då de har förlorat sina krontrakt överallt.
Citera
2010-12-28, 20:56
  #5
Medlem
HooligaNs avatar
Jag bor i en hyresrätt som ägs av ISS.
Kan ju säga att det är det sämsta jävla skiten som någonsin funnits på denna jord.

Kall så fruktansvärt har det vart hela vintern trots att man klagar o säger till. nu har elementen pajat 2 ggr.
O det finns inte ens ens ett kontor i stan. Vår hyresvärd sitter 20 mil bort (vilket kanske är bra för jag hade nog åkt o slagit nån annars)

Jag ska aldrig mer ha med ISS o göra någonsin.. om det inte är nåt i stil med att ta död på företaget
Citera
2011-04-14, 11:42
  #6
Medlem
miaroses avatar
Någon som vet vad man får i timmen om man jobbar som lokalvårdare?
Citera
2011-04-15, 17:31
  #7
Medlem
Jeff_Loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Någon som vet vad man får i timmen om man jobbar som lokalvårdare?

ISS, som de flesta städföretg, kör med Fastighets Serviceentreprenadavtal. Lägsta heltidslönen 2011 blir 18770 kr = 117,35 kr/h.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback