2008-08-19, 17:45
Medlem
Var för ett tag sedan i danmark i några dagar. Sista natten vart det lite stök och jag hamnade i dansk arrest för några timmar.

Har fått hem en böteslapp där jag anklagas för det ena och det andra.
Har valet att betala en tusenlapp och erkänna mig skyldig till allting. Betalar jag inte så kommer jag att få betala möjliga rättegångskostnader säger dom.

Frågan är då, om det inte skickas in några pengar, har dom några rättigheter att skicka t.ex fogden efter mig tillslut. Eller kan man bara undvika detta?

Ja till det jag är anklagad för är jag oskyldig till, men det kan jag aldrig bevisa ändå.
Citera
2008-08-19, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antesson
Var för ett tag sedan i danmark i några dagar. Sista natten vart det lite stök och jag hamnade i dansk arrest för några timmar.

Har fått hem en böteslapp där jag anklagas för det ena och det andra.
Har valet att betala en tusenlapp och erkänna mig skyldig till allting. Betalar jag inte så kommer jag att få betala möjliga rättegångskostnader säger dom.

Frågan är då, om det inte skickas in några pengar, har dom några rättigheter att skicka t.ex fogden efter mig tillslut. Eller kan man bara undvika detta?

Ja till det jag är anklagad för är jag oskyldig till, men det kan jag aldrig bevisa ändå.

Jag har själv varit i samma situation, typ.. Åkte fast i metalldetektorn påväg till flygplanet för jag hade ett vapen, åkte in i arrestet och fick böter hemskickat.

Anyways, om du inte kan styrka dina bevis till att du är oskyldig så har du inte mycket att göra i denna situationen, ännu ett problem är att det är Danmark och de har fördelen på sin sida.
Om du inte betalar dina böter borde du själv räkna ut att det leder ju till ett annat brott och de har tillåtelse då att dra till drastiska åtgärder, ja.
Citera
2008-08-19, 22:14
Medlem
Misstänkte att jag var tvungen att betala.
Hade bara hört av en polare att dom inte har några rättigheter i Sverige att skicka fogden eller liknande, och var tvungen att kolla.

Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in