Jag har i stort sett bara behövt besöka sjukvården två gånger de senaste tio åren, ena gången hade jag fått en sticka i fingret och såret blev inflammerat. Då gick jag till till den vanliga vårdcentralen i mitt område i Kungälv, fick vänta 20 minuter, sen kom en syster och grävde ut stickan och satte på ett plåster, klart och jag var helt frisk och glad igen.
Andra gången så fick jag halsfluss och kunde inte äta eller sova pga smärtan och nätt och jämnt orkade prata. Mitt i natten, fullt på alla akutmottagningar förutom Capio axess som ligger över två mil bort. Åker dit, får vänta en timme innan jag får komma fram och boka tid! Priset var bara ca 200 kr så det var ju inget att orda om men sedan fick jag vänta över 5 timmar innan det blev min tur! Och när jag väl kom fram så tittar doktorn ner i halsen och säger " Detta är orsakat av ett virus och kan inte botas men det går över av sig själv, åk hem och vila ett par tre dagar bara." Ok, glad var jag ju över att det skulle gå över av sig själv men jag kunde ju lika gärna stannat hemma. Men läkarn var trevlig, duktig och effektiv, precis som på vanliga vårdcentralen.
Alltså, det är inget större fel på capio, de har bara för lite personal. Det enda som egentligen störde mig när jag satt i väntrummet var den helt sjuka

"konsten" de hade på väggarna. Massa skitläbbiga ansikten som ser ut som de lider alla helvetes kval och lite till. Att titta på dom i 5 timmar...