• 1
  • 2
2008-08-19, 01:17
Bannlyst
Hej

Jag behöver lite hjälp med borttagning av spyware, jag har hamnat rejält i skiten och kan lite om datorer så jag är inte helt novis, men har försökt allt men inte kunnat få bort spyware från min dator, det har satt sig i kontrollpanelen efter att jag kopplade ner min brandvägg bara för att den tog upp så mycket av datorns kapacitet, nu kan jag inte sätta igång den igen, istället har jag fått virus där som kallar sig "windows security center" och xpsecuritycenter när det dyker upp på andra ställen, det går inte att deleta det, och när jag installerar windows defender så får jag inte åtkomst åt att installera det.

Hjälp vad ska jag göra, jag har försökt allt, jag har spywareterminator, det har tagit bort lite, men det kommer tillbaka varje gång, det och buritos.exe vlll inte gå bort, ://
Citera
2008-08-19, 01:38
Medlem
Hej!

Kan du starta datorn och logga in i felsäkertläge och installera Malwarebytes
http://www.malwarebytes.org/mbam.php (kör fullständig genomsökning)
För att komma in i felsäkertläge, starta om datorn och tryck ett par gånger på F8 tangentknappen precis innan du ser windows-loggan och välj i menyn felsäkertläge.

Installera CCleaner (utan yahoo toolbar)
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Starta CCleaner och i menyn gå till alternativ, avancerat och avbocka "Ta bara bort filer som är äldre än 48 timmar"
Sen klicka på filstädning och starta filstädning.

Får du det och funka och har rättigheter att fortsätta, genomsök igen och starta om. Installera Hijackthis http://download.bleepingcomputer.com...HiJackThis.exe klicka i menyn "do a systemscan and save logfile", spara och klistra in loggfilen.
Citera
2008-08-19, 02:05
Bannlyst
tack för hjälpen, jag ska prova allt och återkomma om nån dag för det lär ta tid innan jag får något att funka men har laddat ner cleaner iaf återkommer som sagt =)
Citera
2008-08-19, 02:09
Bannlyst
föresten det går inte att installera något när felsäkert läge är igång, vet inte om det är min dator som är så eller alla, men har försökt installera annat när felsäkert läge är igång och det gick då inte
Citera
2008-08-19, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkcorazon
föresten det går inte att installera något när felsäkert läge är igång, vet inte om det är min dator som är så eller alla, men har försökt installera annat när felsäkert läge är igång och det gick då inte

Du har rättigheter hoppas jag, eller logga in på "administratör" kontot.
Det går bra om du kan installera Malwarebytes anti-malware i vanligt windows läge om inget säger ifrån.
Citera
2008-08-19, 02:25
Bannlyst
ja det går att installera när jag har vanlig windows på så att säga, cleaner hittade en massa fel i registret 287 fel tror jag det var, jag laddar ner det där anti malware programet imorgon och försöker köra det, och sen får jag se vad det hittar, tack för hjälpen idag
Citera
2008-08-19, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
haha, är det windows säkerhetscenter du vill radera?
isf tycker jag du ska byta operativsystem.

k..

my bad trodde det också var virus eftersom viruset i sig har tagit samma namn mer eller mindre, men min dator håller på att bli uppäten av virus så ironi undanbedes, om du inte har något konstruktivt att skriva så undanber jag dig att skriva överhuvudtaget.

med vänlig hälsning // dark
Citera
2008-08-19, 12:21
Bannlyst
Såg precis att windows security center var en del av viruset snälla sluta förvirra mig och ge mig råd om hur man tar bort det istället
Citera
2008-08-19, 12:27
Medlem
Har du genomsökt med Malwarebytes?
och ja det finns spyware som har panel som ser ut som >Windows SP2 säkerthetcenter.
Kan du posta Hijackthis logg?
Citera
2008-08-19, 12:34
Bannlyst
ok ska göra det om 20 min ska först ladda ner o så, tror jag försökt med hijackthis programet innan utan framgång ska försöka igen har googlat mkt detta "viruset" är rätt nytt och det verkar inte finnas några kända lösningar för att få bort det, eftersom när man tar bort viruset verkar det komma tillbaka
Citera
2008-08-19, 14:17
Bannlyst
Hej h-user

Det funkade med antimalwarebytes det tog bort katrina, buritos och det störiga mög programet som dök upp i min system tray hela tiden och sa att jag hade virus (vilket i själva verket va viruset) känns jättebra att bli av med det tack för hjälpen!
Citera
2008-08-19, 15:25
Medlem
Hej!

Kan du posta en Hijacktis logg för att vara på den säkra sidan utfall det finns spår kvar av tidigare infektion på datorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in