2008-08-19, 00:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av &#1077
Ok, men med all respekt, det var inte fråga om OT, oneliners eller tramsinlägg.

Inlägg som citerade och diskuterade mina inlägg fick vara kvar, vilket implicerar att de ansågs relevanta och inte som trams.
Nu vet jag ju inte vad det gäller för inlägg så det uttalar jag mig inte om, däremot kan jag säga att jag gör likadant ibland, om personen som citerat det raderade inlägget har något att säga som tillför tråden något så får det vara kvar även fast det innehåller ett inlägg som inte höll måttet.
Alternativet är att gå in och redigera den personens inlägg och det sker ytterst sällan.
2008-08-19, 00:41
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nu vet jag ju inte vad det gäller för inlägg så det uttalar jag mig inte om, däremot kan jag säga att jag gör likadant ibland, om personen som citerat det raderade inlägget har något att säga som tillför tråden något så får det vara kvar även fast det innehåller ett inlägg som inte höll måttet.
Alternativet är att gå in och redigera den personens inlägg och det sker ytterst sällan.

Ok, jag tänker inte diskutera detta ad infinitum, men jag vidhåller att mina inlägg "höll måttet", liksom att borttagna inlägg borde meddelas (även om det tydligtvis inte är praxis just idag), om inte via PM (vilket jag förstår skapar massa extrajobb), så med ett enkelt inlägg i tråden av ansvarig moderator.

Om det handlar om så mycket tramsande i trådarna så att de skulle fyllas upp av moderatorsinlägg, så anser jag att ni hellre skulle varna eller på annat sätt upplysa användarna om att beteendet inte är önskvärt, och på så vis 'stämma i bäcken' istället.

Ett av mina inlägg finns citerat i sin helhet i den första länken i den här trådstarten, och ett finns delvis citerat i den andra länken. I den andra tråden innehöll mitt inlägg länken till de bilder som diskuterades i följande inlägg. Utan länken, så är det knappast möjligt att följa diskussionen. Alltså är det rimligtvis relevanta inlägg och inte trams eller OT.
2008-08-19, 00:45
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ok, jag tänker inte diskutera detta ad infinitum, men jag vidhåller att mina inlägg "höll måttet", liksom att borttagna inlägg borde meddelas (även om det tydligtvis inte är praxis just idag), om inte via PM (vilket jag förstår skapar massa extrajobb), så med ett enkelt inlägg i tråden av ansvarig moderator.

Om det handlar om så mycket tramsande i trådarna så att de skulle fyllas upp av moderatorsinlägg, så anser jag att ni hellre skulle varna eller på annat sätt upplysa användarna om att beteendet inte är önskvärt, och på så vis 'stämma i bäcken' istället.

Ett av mina inlägg finns citerat i sin helhet i den första länken i den här trådstarten, och ett finns delvis citerat i den andra länken. I den andra tråden innehöll mitt inlägg länken till de bilder som diskuterades i följande inlägg. Utan länken, så är det knappast möjligt att följa diskussionen. Alltså är det rimligtvis relevanta inlägg och inte trams eller OT.

Jag väljer att inte kommentera just ditt inlägg utan hanteringen i sig.
Trams, OT och oneliners kan ge tillsägelser men samma sak gäller där: det skulle bli ett omöjligt arbete om alla sådana raderade inlägg skulle få tilsägelser, och många trådar skulle bli oläsliga om vi skrev i tråden var gång vi raderat. Antalet raderade inlägg per dag är nog bra många fler än de flesta användaer verkar tro.
2008-08-19, 00:51
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag väljer att inte kommentera just ditt inlägg utan hanteringen i sig.
Trams, OT och oneliners kan ge tillsägelser men samma sak gäller där: det skulle bli ett omöjligt arbete om alla sådana raderade inlägg skulle få tilsägelser, och många trådar skulle bli oläsliga om vi skrev i tråden var gång vi raderat. Antalet raderade inlägg per dag är nog bra många fler än de flesta användaer verkar tro.

Är det ett optimalt förfarande tycker du, om man har som mål att stoppa oönskade inlägg, att inte skribenterna (och alla läsare som inte själva skrivit i tråden) blir upplysta om anledningen till att deras inlägg är oönskade?
2008-08-19, 00:52
Medlem
Citat:
Mina inlägg försvinner härifrån. Det blir lite löjligt, eftersom kes citerar mig i ett inlägg som kommer efter. Det var en diskussion om en artikel om jämförelsen mellan Sydossetien och Kosovo:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=728940

Inlägg har även försvunnit i den här tråden, med en länk till en blogg med bilder av Groznyj, vilket blir löjligt eftersom just de bilderna diskuteras i de påföljande inläggen.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=727858

Till synes är detta godtyckligt och moderator har förblivit osynlig. Finns förklaring, är ni snälla?
Förklaringen är att Carpe Diem är totalt värdelös. Admin kommer inte att stänga av honom eftersom han uppfyller judekvoten. Se till att ständigt fortsätta framåt. Skapa nya trådar etc. Människan fixar inte att styra hela forumet och om hans börda visar sig övermänsklig kommer admin att sätta till en ny (förh.v. ickejudisk) springpojk.
2008-08-19, 00:52
Medlem
Carpe Diems avatar
Trådens ämne är hur Sveriges relationer till Ryssland har påverkats av händelserna i Georgien.

Ett antal inlägg av olika debattörer har raderats av olika anledningar, det handlar som vanligt om trams etc.
Sedan har även inlägg som har handlat om balkankonflikten raderats, förvisso kan det vara av intresse att göra jämförelser mellan konflikten på balkan och händelserna i Georgien, emellertid är detta knappast förenligt med denna tråds topic, som ju är att diskutera hur de svenska förbindelserna med Ryssland har påverkats.

Det fanns således ingen anledning att denna tråd skulle utvecklas till att bli en balkantråd.
2008-08-19, 00:59
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Trådens ämne är hur Sveriges relationer till Ryssland har påverkats av händelserna i Georgien.

Det är två trådar. Mina inlägg i den andra tråden är direkta svar på påståenden i trådstarten, som jag tycker är väl värda att bemötas. Andra användare verkar också ha tyckt så, att döma av intresset för bilderna i fråga (i inlägg som finns kvar).

Citat:
Det fanns således ingen anledning att denna tråd skulle utvecklas till att bli en balkantråd.

Så varför är ett inlägg som citerar mitt inlägg i sin helhet, och enbart uttrycker sitt instämmande med det, kvar i tråden?

Vidare tycker jag att du gott kunde skrivit ett kort inlägg med motivation till borttagandet, men jag förstår att det inte är praxis att göra så. Hur ställer du till att göra det? Innebär det en massa extrajobb, alternativt kommer det fylla upp trådarna med moderatorsinlägg varje gång ni tar bort vad ni anser är "trams"?
2008-08-19, 06:41
Medlem
El Zorros avatar
Som sagt var, ta det i PM.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto