2008-08-18, 23:48
Medlem
ейныйs avatar
Mina inlägg försvinner härifrån. Det blir lite löjligt, eftersom kes citerar mig i ett inlägg som kommer efter. Det var en diskussion om en artikel om jämförelsen mellan Sydossetien och Kosovo:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=728940

Inlägg har även försvunnit i den här tråden, med en länk till en blogg med bilder av Groznyj, vilket blir löjligt eftersom just de bilderna diskuteras i de påföljande inläggen.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=727858

Till synes är detta godtyckligt och moderator har förblivit osynlig. Finns förklaring, är ni snälla?
2008-08-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av &#1077
Mina inlägg försvinner härifrån. Det blir lite löjligt, eftersom kes citerar mig i ett inlägg som kommer efter. Det var en diskussion om en artikel om jämförelsen mellan Sydossetien och Kosovo:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=728940

Inlägg har även försvunnit i den här tråden, med en länk till en blogg med bilder av Groznyj, vilket blir löjligt eftersom just de bilderna diskuteras i de påföljande inläggen.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=727858

Till synes är detta godtyckligt och moderator har förblivit osynlig. Finns förklaring, är ni snälla?

Jag lider av samma problem lite då och då tydligen. Okej om modden skriver ett inlägg om att denne har rensat div inlägg.

Jag har letat mig fördärvat ibland när man tex går in lite senare på dagen för att se om någon svarat på inlägget man gjorde och då inte hittar sitt inlägg.

Är man rädd för att ta konflikten eller?
2008-08-18, 23:56
Medlem
SUPERHITLERs avatar
1. Ta reda på hur man gör när man vill lämna synpunkter på en enskild moderatoråtgärd. Gör så.

2. Ta ert jävla Balkan-snack och stoppa upp i röven på Milosevic, Karadzic, Arkan, Dr. Alban eller vem i helvete det är ni råkar hata/älska. Ni är överallt med den där jävla dyngan och håller er aldrig till topic. Sluta förpesta vårt forum och FÖRSVINN!

Uppfattat?
2008-08-19, 00:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
1. Ta reda på hur man gör när man vill lämna synpunkter på en enskild moderatoråtgärd. Gör så.

2. Ta ert jävla Balkan-snack och stoppa upp i röven på Milosevic, Karadzic, Arkan, Dr. Alban eller vem i helvete det är ni råkar hata/älska. Ni är överallt med den där jävla dyngan och håller er aldrig till topic. Sluta förpesta vårt forum och FÖRSVINN!

Uppfattat?

Vårt forum?
Det är väl lika mycket deras forum som mitt eller ditt?`Vi är alla användare här och man kan knappast göra anspråk på att äga forumet som enskilt användare (inte ens om man reggade sig så tidigt som för 3-4 månader sen).

Ifall moderatorerna skulle kommenter varje gång de plockade bort inlägg för att de var off topic (eller bröt mot andra regler) så antar jag att deras börda skulle ökas nämnvärt.
Men visst kan det vara irriterande, speciellt om man själv inte anser det vara OT.
2008-08-19, 00:09
Medlem
ейныйs avatar
Klaga på moderatorsbeslut > PM:a ansvarig moderator? Ok, men det finns två moderatorer listade för PU.

Det var relevanta inlägg, vilket visas på att de påföljande, som diskuterar (och citerar) mina inlägg har fått vara kvar. Därför verkar det som godtyckliga beslut.
2008-08-19, 00:11
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vårt forum?
Det är väl lika mycket deras forum som mitt eller ditt?
Vi är alla användare här och man kan knappast göra anspråk på att äga forumet som enskilt användare (inte ens om man reggade sig så tidigt som för 3-4 månader sen).

Exakt. Lika mycket vårt forum som deras. Därför ska de inte vara överallt med Balkan-snacket, utan hänsyn till andra, som om det vore deras eget privata forum. Klarar de inte att sköta sig, ska de inte vara här och förstöra för alla andra. Har du ens koll på hur Utrikes-forumet har sett ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
(inte ens om man reggade sig så tidigt som för 3-4 månader sen).

Det var värst vad 1337 du var då, lille vän, men jag har nog hängt på FB längre än du, så om det är vad som räknas torde diskussionen därvidlag vara avslutad.
2008-08-19, 00:11
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Klaga på moderatorsbeslut > PM:a ansvarig moderator? Ok, men det finns två moderatorer listade för PU.

Det var relevanta inlägg, vilket visas på att de påföljande, som diskuterar (och citerar) mina inlägg har fått vara kvar. Därför verkar det som godtyckliga beslut.

PM:a valfri mod så tar de tag i det där. Att göra ett försök att diskutera moderatorsåtgärder via PM är ett måste innan man skapar tråd här.

Edit: Alt kan du ju skicka en RP så får båda modsen den (då du inte vet vilken mod som tagit bort inläggen).
2008-08-19, 00:14
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
PM:a valfri mod så tar de tag i det där. Att göra ett försök att diskutera moderatorsåtgärder via PM är ett måste innan man skapar tråd här.

Edit: Alt kan du ju skicka en RP så får båda modsen den (då du inte vet vilken mod som tagit bort inläggen).

Ok, då jag ska skicka till båda. Tack för svaren.

För övrigt vill jag i allmänhet protestera mot att det inte finns nån indikation i tråden på att inlägg har tagts bort. Det är jag tydligen inte ensam om att irritera mig på.
2008-08-19, 00:20
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

För övrigt vill jag i allmänhet protestera mot att det inte finns nån indikation i tråden på att inlägg har tagts bort. Det är jag tydligen inte ensam om att irritera mig på.
Nu är jag inte moderator i just den delen men jag kan säga att det är långt ifrån alltid som det meddelas i tråden då OT, oneliners och tramsinlägg raderas, det skulle dels ta onödig tid och dels hacka upp diskussionen.
Jag kan till viss del förstå irritationen men jag kan lova att du skulle bli mer irriterad om vi gjorde ett inlägg för varje gång vi raderade ett Ot, trådarna skulle svämmas över av moderatorsinlägg då.
2008-08-19, 00:22
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Gör så.

Jag trodde de flesta var ganska vana vid att inlägg ibland försvinner utan moderatormeddelande. Det brukar vara så att de enbart skriver när större mängder inlägg har raderats/tråden håller på att spåra ur helt.
Tror inte det finns någon regel som gör gällande att de måste meddela sig.
2008-08-19, 00:23
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nu är jag inte moderator i just den delen men jag kan säga att det är långt ifrån alltid som det meddelas i tråden då OT, oneliners och tramsinlägg raderas, det skulle dels ta onödig tid och dels hacka upp diskussionen.
Jag kan till viss del förstå irritationen men jag kan lova att du skulle bli mer irriterad om vi gjorde ett inlägg för varje gång vi raderade ett Ot, trådarna skulle svämmas över av moderatorsinlägg då.

Ok, men med all respekt, det var inte fråga om OT, oneliners eller tramsinlägg.

Inlägg som citerade och diskuterade mina inlägg fick vara kvar, vilket implicerar att de ansågs relevanta och inte som trams.
2008-08-19, 00:25
Medlem
ейныйs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag trodde de flesta var ganska vana vid att inlägg ibland försvinner utan moderatormeddelande. Det brukar vara så att de enbart skriver när större mängder inlägg har raderats/tråden håller på att spåra ur helt.
Tror inte det finns någon regel som gör gällande att de måste meddela sig.

Visst, men det borde kanske finnas, om det gör att läsbarheten av tråden påverkas, som i förevarande fall.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in