• 1
  • 2
2008-08-19, 19:55
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Gillar man inte Vista så är det väl bara att köpa en dator som stödjer XP, att det inte är så med de flesta nya är ju uppenbart så man får kolla innan och inte gnälla efter...

Hade varit lätt så vidare inte dom stora kedjorna BARA vill sälja Vista datorer och inte någon med Xp, nu är det ju visserligen så att Xp kommer leva ett tag till på laptop marknaden, men iaf det är helt jvla absurt att dom ska TVINGA på en Vista så fort man vill köpa en dator, jag FRÅGADE uttryckligen när jag var på jakt efter en ny dator att jag INTE ville ha Vista, jag gick igenom 5 olika butiks kedjor då dom ligger vägg i vägg, men var enda jvel sålde enbart med Vista, så det var inte så mycket att välja på då jag ville ha en dator just DÅ...!

Men det är sjukt att man ska tvingas nerflasha bios som till och med HP:s tekniker säger INTE ska gå men således gör iaf, och att om man har den i uppdaterad version så går det INTE boota någon form av annan media, vare sig Xp eller Linux, utan BARA Vista men efter nerflash av bios så fungerar det kalas bra:-)

Så tja idioti kallar jag det...
Citera
2008-08-20, 09:21
Medlem
Läs ordentligt...

Kimdah2002: Om du läser vad jag har skrivit så är datorn inte min, utan en väns.

Men enligt de forum (förutom detta) jag gått igenom verkar det vara väldigt svårt att idag köpa en dator, som man kan köpa XP på, då som tidigare nämnt så finns inte drivrutiner till dessa.

Detta bekräftas ytterligare av Ratchers senaste inlägg. Kontentan av de hela är att i stora drag kan man idag inte gå in i en butik och köpa en ny dator och på den köra XP. Det är alltid Vista förinstallerat (vilket är fullt förstårligt), men att man inte kan formatera den och köra XP är ett misslyckade. Jag tycker inte det är för mkt begärt att företagen lägger ut drivrutiner för XP på deras hemsidor.

Det var inte alltför längesen sp3 kom till XP och därav borde företagen förstå att intresset för att använda XP fortfarande är stort, speciellt när dem precis tillverkat ett nytt os, som har en rad problem (min åsikt).
Citera
2008-08-20, 09:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunzDown
Kimdah2002: Om du läser vad jag har skrivit så är datorn inte min, utan en väns.

Men enligt de forum (förutom detta) jag gått igenom verkar det vara väldigt svårt att idag köpa en dator, som man kan köpa XP på, då som tidigare nämnt så finns inte drivrutiner till dessa.

Detta bekräftas ytterligare av Ratchers senaste inlägg. Kontentan av de hela är att i stora drag kan man idag inte gå in i en butik och köpa en ny dator och på den köra XP. Det är alltid Vista förinstallerat (vilket är fullt förstårligt), men att man inte kan formatera den och köra XP är ett misslyckade. Jag tycker inte det är för mkt begärt att företagen lägger ut drivrutiner för XP på deras hemsidor.

Det var inte alltför längesen sp3 kom till XP och därav borde företagen förstå att intresset för att använda XP fortfarande är stort, speciellt när dem precis tillverkat ett nytt os, som har en rad problem (min åsikt).

Spelar ingen roll vems den än är... Vista har funnits i 2 år och fungerar idag alldeles utmärkt på nyare datorer som anpassats för just det operativsystemet. XP säljs inte längre det är bara att acceptera att tillverkarna inte kan stödja alla gamla operativsystem i all oändlighet utan någon gång får man acceptera utvecklingens gång...

Vet inte riktigt vad du menar när du säger att Vista inte fungerar och har stora problem?? Om du vill köra XP så är det väl ok men då bör man kolla att datorn man köper supportar det eller välja en äldre modell...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in