Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Gillar man inte Vista så är det väl bara att köpa en dator som stödjer XP, att det inte är så med de flesta nya är ju uppenbart så man får kolla innan och inte gnälla efter...
Hade varit lätt så vidare inte dom stora kedjorna BARA vill sälja Vista datorer och inte någon med Xp, nu är det ju visserligen så att Xp kommer leva ett tag till på laptop marknaden, men iaf det är helt jvla absurt att dom ska TVINGA på en Vista så fort man vill köpa en dator, jag FRÅGADE uttryckligen när jag var på jakt efter en ny dator att jag INTE ville ha Vista, jag gick igenom 5 olika butiks kedjor då dom ligger vägg i vägg, men var enda jvel sålde enbart med Vista, så det var inte så mycket att välja på då jag ville ha en dator just DÅ...!
Men det är sjukt att man ska tvingas nerflasha bios som till och med HP:s tekniker säger INTE ska gå men således gör iaf, och att om man har den i uppdaterad version så går det INTE boota någon form av annan media, vare sig Xp eller Linux, utan BARA Vista men efter nerflash av bios så fungerar det kalas bra:-)
Så tja idioti kallar jag det...