• 1
  • 2
2008-08-19, 19:55
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Gillar man inte Vista s r det vl bara att kpa en dator som stdjer XP, att det inte r s med de flesta nya r ju uppenbart s man fr kolla innan och inte gnlla efter...

Hade varit ltt s vidare inte dom stora kedjorna BARA vill slja Vista datorer och inte ngon med Xp, nu r det ju visserligen s att Xp kommer leva ett tag till p laptop marknaden, men iaf det r helt jvla absurt att dom ska TVINGA p en Vista s fort man vill kpa en dator, jag FRGADE uttryckligen nr jag var p jakt efter en ny dator att jag INTE ville ha Vista, jag gick igenom 5 olika butiks kedjor d dom ligger vgg i vgg, men var enda jvel slde enbart med Vista, s det var inte s mycket att vlja p d jag ville ha en dator just D...!

Men det r sjukt att man ska tvingas nerflasha bios som till och med HP:s tekniker sger INTE ska g men sledes gr iaf, och att om man har den i uppdaterad version s gr det INTE boota ngon form av annan media, vare sig Xp eller Linux, utan BARA Vista men efter nerflash av bios s fungerar det kalas bra:-)

S tja idioti kallar jag det...
Citera
2008-08-20, 09:21
Medlem
Ls ordentligt...

Kimdah2002: Om du lser vad jag har skrivit s r datorn inte min, utan en vns.

Men enligt de forum (frutom detta) jag gtt igenom verkar det vara vldigt svrt att idag kpa en dator, som man kan kpa XP p, d som tidigare nmnt s finns inte drivrutiner till dessa.

Detta bekrftas ytterligare av Ratchers senaste inlgg. Kontentan av de hela r att i stora drag kan man idag inte g in i en butik och kpa en ny dator och p den kra XP. Det r alltid Vista frinstallerat (vilket r fullt frstrligt), men att man inte kan formatera den och kra XP r ett misslyckade. Jag tycker inte det r fr mkt begrt att fretagen lgger ut drivrutiner fr XP p deras hemsidor.

Det var inte alltfr lngesen sp3 kom till XP och drav borde fretagen frst att intresset fr att anvnda XP fortfarande r stort, speciellt nr dem precis tillverkat ett nytt os, som har en rad problem (min sikt).
Citera
2008-08-20, 09:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunzDown
Kimdah2002: Om du lser vad jag har skrivit s r datorn inte min, utan en vns.

Men enligt de forum (frutom detta) jag gtt igenom verkar det vara vldigt svrt att idag kpa en dator, som man kan kpa XP p, d som tidigare nmnt s finns inte drivrutiner till dessa.

Detta bekrftas ytterligare av Ratchers senaste inlgg. Kontentan av de hela r att i stora drag kan man idag inte g in i en butik och kpa en ny dator och p den kra XP. Det r alltid Vista frinstallerat (vilket r fullt frstrligt), men att man inte kan formatera den och kra XP r ett misslyckade. Jag tycker inte det r fr mkt begrt att fretagen lgger ut drivrutiner fr XP p deras hemsidor.

Det var inte alltfr lngesen sp3 kom till XP och drav borde fretagen frst att intresset fr att anvnda XP fortfarande r stort, speciellt nr dem precis tillverkat ett nytt os, som har en rad problem (min sikt).

Spelar ingen roll vems den n r... Vista har funnits i 2 r och fungerar idag alldeles utmrkt p nyare datorer som anpassats fr just det operativsystemet. XP sljs inte lngre det r bara att acceptera att tillverkarna inte kan stdja alla gamla operativsystem i all ondlighet utan ngon gng fr man acceptera utvecklingens gng...

Vet inte riktigt vad du menar nr du sger att Vista inte fungerar och har stora problem?? Om du vill kra XP s r det vl ok men d br man kolla att datorn man kper supportar det eller vlja en ldre modell...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in