• 1
  • 2
2008-08-20, 00:44
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadd
Jag tänkte ta och passa på att norpa tråden lite. Jag har funderat på att sätta upp en säck i taket i min lägenhet, frågan är hur mycket det låter för grannarna och sådär. Jag vill inte hålla på och störa dom en massa om det skulle vara så. Någon som har erfarenhet om säckar i sin lägenhet?

Detta undrar jag också lite över.. och skulle taket i regel hålla för en hyffsat stor säck runt 50kg+ eller vad de väger? (tänker på en lång o smal säck som man kan köra lowkicks på också).
Citera
2008-08-20, 19:13
Medlem
Moridin2002s avatar
Kings, Twins, Raja, Windys görs i samma fabrik. Kings handskarna är lite
tajtare runt handlederna dock så har de inte lika mycket stoppning
framtill. Alla 4 märkena är riktiga kvalitetsmärken så det är
bara att köpa några du tycker är snygga.

Köp 14 - 16 oz så slipper du köpa nya sen när det är dags för sparring.
Thaismai gör riktigt sköna handskar också men de är inte så estetiskt
tilltalande tyvärr
Citera
2008-08-20, 21:15
Medlem
Knivskarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Detta undrar jag också lite över.. och skulle taket i regel hålla för en hyffsat stor säck runt 50kg+ eller vad de väger? (tänker på en lång o smal säck som man kan köra lowkicks på också).

Det beror på vad du har för typ av tak. Är det dubbelgips så skulle du kunna fästa den med mollyplugg (skivfästen på fackmannaspråk) varje sådan plugg håller för minst 25kg om jag inte mins fel. Har du ett betongtak så borrar du hål med en slagborr och sedan fäster du säcken med expanderbult. 2-4 sådana bultar bör hålla för flera hundra kilo.
Citera
2008-08-21, 00:28
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp
Det beror på vad du har för typ av tak. Är det dubbelgips så skulle du kunna fästa den med mollyplugg (skivfästen på fackmannaspråk) varje sådan plugg håller för minst 25kg om jag inte mins fel. Har du ett betongtak så borrar du hål med en slagborr och sedan fäster du säcken med expanderbult. 2-4 sådana bultar bör hålla för flera hundra kilo.

Kunde inte fått ett bättre svar, tackar
Citera
2008-08-24, 20:02
Medlem
PowerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskarp

Jag tränar boxning i klubb och har säck hemma. Mest för att hålla alla kombinationer och tekniker vid liv mellan träningarna. Jag har en "Staduim" säck på 25 kilo och har satt upp den i en dörrpost. Funkar jättebra så länge jag inte tar i för kung och fosterland. Krok och fjäder köpte jag på Budo sport & fitness:
http://www.budo-fitness.cc/index.php?cPath=21_50_191
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in