2008-08-18, 13:04
Medlem
mr_c134ns avatar
Har sökt runt lite utan att få något vettigt svar eller något som är up to date.
Är just nu mitt uppe i en E/C/A kur och fick häromdagen erbjudandet att åka på en jävligt prisvärd charter till Spanien som praktiskt taget inte gick att tacka nej till. Är det olagligt att föra in läkemedlet i landet? Behöver man ens lägga energi på att gömma det eller går det fint i en vitaminburk? Tacksam för snabba svar!
Citera
2008-08-18, 13:12
Medlem
narkis avatar
är verkligen inte säker, men tror inte att man får ta med.
Men annars finns det ju billigt å bra efedrin där nere du kan köpa?
har för mig att Efedrina Level 50mgarna kommer ifrån Spanien, å dom äre ju bra drag i.
Citera
2008-08-18, 13:16
Medlem
Mephys avatar
Tror det är mer värt att köpa där.
Tror inte du får ta me dig efedrinet.
Citera
2008-08-18, 13:18
Medlem
mr_c134ns avatar
Nej jag tror inte heller det egentligen. Kan ju vara schysst att få det bekräftat hursomhelst Har ingen större lust att införskaffa mig mer därnere. Tänkte försöka undvika det. Kan tillägga att det handlar om 2 veckor. Vilket innebär lite drygt 110st 30mg
Citera
2008-08-18, 13:39
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_c134n
Nej jag tror inte heller det egentligen. Kan ju vara schysst att få det bekräftat hursomhelst Har ingen större lust att införskaffa mig mer därnere. Tänkte försöka undvika det. Kan tillägga att det handlar om 2 veckor. Vilket innebär lite drygt 110st 30mg

jag har inte en aning om hur det är, men som sagt, finns billigt och BRA efedrin där annars, det kostar inga miljoner inte, du får nog säkert 24 tabletter efedrina level 50mg för 100kr +-.
är inte säker, men tror det, å det är lite mer drag i dom än dom vanliga 30mgarna kan jag lova
Citera
2008-08-18, 13:44
Medlem
mr_c134ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
jag har inte en aning om hur det är, men som sagt, finns billigt och BRA efedrin där annars, det kostar inga miljoner inte, du får nog säkert 24 tabletter efedrina level 50mg för 100kr +-.
är inte säker, men tror det, å det är lite mer drag i dom än dom vanliga 30mgarna kan jag lova

Dessa inhandlas på ett vanligt apotek va? Känns säkrare än att smussla med sig och riskera att göra sig ovän med tullarna.
Citera
2008-08-18, 16:11
Medlem
narkis avatar
Citat:
Dessa inhandlas på ett vanligt apotek va? Känns säkrare än att smussla med sig och riskera att göra sig ovän med tullarna.

Jag vet inte säkert hur det är just där, men har för mig att det är lätthandlat.
Eller så är det receptfritt så det är bara att knalla in å köpa.

men jag tippar på att det är som att köpa Alvedon i Sverige.
Citera
2008-08-20, 13:29
Medlem
lajjjbans avatar
Jag tog med mig en burk ephedra supercaps i resväskan förra året och det funkade fint. Halva burken förljde med hem oxå.

Skulle det bli ngt problem så säg bara att det är utskrivet av läkare och att du "glömt" att ta med dig receptet.

Vad som händer om dom tar dig med pillrerna kan du bara ringa och fråga tullen om. Kan vara bra att veta riskerna.
Citera
2008-08-21, 22:52
Bannlyst
Citat:
Dessa inhandlas på ett vanligt apotek va?
Ja.
Citera
2008-08-21, 23:27
Medlem
Eftersom det bara är att gå in på närmaste apotek i spanien och köpa effedrin så förstår jag verkligen inte poängen med att smuggla med sig. Det är ungefär som att smuggla hembränt till ryssland :P
Citera
2008-08-21, 23:48
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Eftersom det bara är att gå in på närmaste apotek i spanien och köpa effedrin så förstår jag verkligen inte poängen med att smuggla med sig. Det är ungefär som att smuggla hembränt till ryssland :P

Haha woot, vadå är det lagligt med hb i ryssland?:P, trodde jag inte, känner mig lagom efterbliven :P.

haha sorry off
Citera
2008-08-27, 13:37
Medlem
mr_c134ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist

Skitsnack, Gick till 6 olika apotek. Receptbelagt sa de och de var inte ett dugg sugna på att försöka sälja det även fast jag "glömt" mitt intyg hemma osv. Det gick helt enkelt inte. Skulle fan ha tagit med i resväskan istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in