2008-08-18, 10:30
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Vad händer egentligen om jag får en varning och tillfällig avstängning med ett konto, och sedan startar ett nytt konto (efter att avstängningen har gått ut) och ådrar mig samma sak med det?

Jag känner till åtminstone en användare, en äcklig chattare som borde ha åkt på KFK för länge sedan, som nu är avstängd med sitt andra konto. Det första var tillfälligt avstängt för några månader sedan. Hade det skett med samma konto hade han varit permbannad, men det verkar alltså som att det går att komma runt genom att helt enkelt byta användare mellan avstängningarna.

Detta är alltså en fullkomligt vidrig användare som aldrig har något att säga, men lik förbannat spyr ur sig dussintals inlägg varje dag. 100 % strunt. Aldrig någon substans. Ett sådan kräk borde förstås inte få vistas på FB, men fortsätter han bara byta konto efter varje avstängning, verkar det inte finnas något sätt att komma åt honom.

Moderatorkollegiet frågar jag: Har jag uppfattat det korrekt rätt?

Om svaret på ovanstående är ja, fråga jag alla: Är det rimligt att det är så?
Citera
2008-08-18, 11:06
Medlem
El Zorros avatar
Om någon har flera konton så läggs varningarna ihop. D.v.s. du kan inte bli av med gamla varningar genom att starta ett nytt konto. Det förutsätter givetvis att vi vet om att personen ifråga har mer än ett konto. Om du tror att vi har missat något så skicka ett PM så kollar vi upp det.
Citera
2008-08-18, 11:21
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Tack. Det var allt jag ville veta.

Tvivlar på att någon tycker att det är fel, så vad mig anbelangar kan tråden låsas.
Citera
2008-08-18, 12:27
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Kan också tillägga att det i fallet jag tänkte på har agerats i enlighet med regelverket. Det vara bara jag som inte fattade att två varningar ger en månads avstängning, inte permbann, så ingen skugga ska falla på moderatorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in