2008-08-19, 22:44
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Helt missat Ejderns, trots stort fan av kaviar.
Finns att köpa i vanliga mataffärer?
Samtliga. I princip.
Citera
2008-08-20, 03:01
Medlem
meepers avatar
Håller med om att Ejderns kaviar slår Kalles med hästlängder. Den orökta varianten ska det vara. Salt och god.
Citera
2008-08-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Tror precis som dig, men jag måste testa den och se om de är någon skillnad. Göra ett blindtest med vanlig Kalles på en macka och en macka med Guld och se vad som är godast.

Tror nog man lätt skulle kunna känna skillnad mellan de båda, jag brukar ha vanlig kalles på morgonen när jag inte riktigt är sugen på rökighet men som nattmacka passar "guld" utsökt.
Citera
2008-08-21, 12:37
Medlem
Berggubbes avatar
Jag tycker att den smakar för starkt för mig. Håller mig i fortsättningen till den klassiska Kalles som fungerar i alla väder.
Citera
2008-08-21, 14:40
Medlem
Snurrens avatar
Jag gillar också Ejderns, men den här nya kallevarianten är riktigt god, väl värd sitt pris. Perfekt kvällsmål på en knäckemacka och med en öl
Citera
2008-08-21, 16:32
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det har dykt upp flera olika varianter på kaviarblandningar senaste åren. En del är riktiga styggelser!

Kan inte Kalles kaviar bara få vara just Kalles kaviar!?

AMEN TO THAT BROTHER!
Citera
2008-08-22, 03:21
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emohrulis
AMEN TO THAT BROTHER!

Håller med om att det råder inflation i Kalles-tuber. Nog har man blivit lite trött på alla olika kombinationer av kaviar, kaviar med ost, kaviar med ägg, kaviar med ost och ägg etc.

Värst av allt är väl ändå banankaviaren. Riktigt hemsk tycker jag!
Citera
2008-12-10, 06:48
Medlem
von_Ss avatar
Mumsar på ett kokt ägg med Ejderns Smörgåskaviar nu. Bara för att ni på forumet har lurat mig att köpa den. Smakar som ens fingrar luktar efter att man agnat 20 angeldon med mört

Tacka vet jag Kalles. Och framförallt Guld-varianten är superm!
Citera
2008-12-10, 06:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mumsar på ett kokt ägg med Ejderns Smörgåskaviar nu. Bara för att ni på forumet har lurat mig att köpa den. Smakar som ens fingrar luktar efter att man agnat 20 angeldon med mört

Tacka vet jag Kalles. Och framförallt Guld-varianten är superm!
Tror att är man uppvuxen med kalles och inget annat så är det svårt att byta.
Kommer ihåg den ytterst få ggr som morsan köpte annan eller man kom till någon som köpte annat märke.
Hur hemsk den kaviaren var :/

Var länge sedan jag testade något annat men varit sugen testa ejderns mest för att den har så hög halt av rom.
Citera
2008-12-10, 09:58
Bannlyst
Intressant tråd! Kaviar tillhör nog en av de saker som alltid finns i min kyl. Jag brukar köpa Svennes kaviar. Den gör väl inte anspråk på att vara kungen bland kaviarer, men jag tycker den är väldigt god, samtidigt med ett fördelaktigt pris!
Citera
2008-12-10, 12:08
Medlem
glen-tourrays avatar
det fanns en kaviar förut som hette Kavvagott, sjukt god. Lite mildare för den som är lagd åt det hållet. Jag har tyvärr inte sett den på ett tag, någon som vet om den ens finns kvar? Annars är ju Kalles en klassiker!
Citera
2008-12-10, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
det fanns en kaviar förut som hette Kavvagott, sjukt god. Lite mildare för den som är lagd åt det hållet. Jag har tyvärr inte sett den på ett tag, någon som vet om den ens finns kvar? Annars är ju Kalles en klassiker!

Bra att du påminde mig! Kavaagott var en stor favorit under tonårstiden! Jag hade helt glömt den läckerheten! En mild kaviar med god sälta, som gifte sig bra på både ägg och enstaka mackor .. eller om man tryckte ut den goda rommen direkt i munnen!
Senast redigerad av Paraflex 2008-12-10 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in