2008-08-17, 17:37
Medlem
TheGoodDoctors avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=727569

Anledning: "Dylika trådar finns i delforumet TV och TV-serier"

Tråden handlade inte enbart om "TV och TV-serier", utan även om musik och spel som TS påpekar i allra första meningen i startinlägget. Vad är således problemet? Mod ger en helt irrelevant anledning till att låsa tråden. Dålig dag eller dåligt omdöme?

Ta bort låsningen och uppmuntra att folk postar länkar till annat än gamla 90-tals TV-program på youtube, alt. ändra trådtiteln/startinlägget.
2008-08-17, 18:46
Medlem
Nakenchocks avatar
Hade FillilutteN2 startat den i Laidback hade det kanske inte varit något problem. Sådana trådar finns det gott om där.
2008-08-17, 18:50
Bannlyst
Tycker oxå de va en mycket omotiverad låsning...även om den dränktes i länkar med tv-serier, en uppmaning att posta andra grejer hade passat bättre
2008-08-17, 19:01
Medlem
core_s avatar
Postades det något annat än TV-länkar då?

Finns massor med sådana trådar, framförallt vill jag starkt minnas att jag t.o.m deltagit i en i Laidback om exakt samma, breda tema.

Låsningen tas inte bort, dels pga av den blev placerad galet, ämnet redan diskuteras på andra ställen samt att det blir en totalt renodlad listtråd utan någon som helst diskussion

Edit
Och varför inte ta upp det i PM först?
Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".

Inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
Senast redigerad av core_ 2008-08-17 kl. 19:22.
2008-08-17, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Postades det något annat än TV-länkar då?

Finns massor med sådana trådar, framförallt vill jag starkt minnas att jag t.o.m deltagit i en i Laidback om exakt samma, breda tema.

Låsningen tas inte bort, dels pga av den blev placerad galet, ämnet redan diskuteras på andra ställen samt att det blir en totalt renodlad listtråd utan någon som helst diskussion

Edit
Och varför inte ta upp det i PM först?

Nu rä jag nöjd när jag fått en motivering ses i LB allihopa
2008-08-17, 19:32
Medlem
FillilutteN2s avatar
Tyckte det var märkligt, jag sökte på ordet "nostalgi" och hittade visserligen massor av trådar, men inte en enda specifik för 90-talet.
Nostalgi är ju väldigt förknippat med en viss tid i ens liv. Därför är det rörigt att ha en tråd med allt detta utan hade med fördel kunnat få vara uppdelat i 80-tal, 90-tal osv. Därför skapade jag tråden, att dela med sig av sköna klipp, minnen och diskussioner så som "Kommer ni ihåg...?" tycker jag lät väldigt roligt. Alla har något minne att komma med som andra kan ha glömt bort.

Sen om den skulle legat i LB istället för Övrigt så ska väl tråden flyttas, inte låsas?

Mod får gärna skicka en länk till en tråd som behandlar ämnet 90-tals nostalgi, jag kanske missade den och isåfall är låsningen helt korrekt. Dock ser jag inte någon tråd som behandlar ämnet på det viset.

Edit: Sen att jag råkat skriva texten till Bolibompa och sedan posta ett youtube-klipp från En fyra för tre är ju en annan sak
Senast redigerad av FillilutteN2 2008-08-17 kl. 19:35.
2008-08-17, 19:38
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Tyckte det var märkligt, jag sökte på ordet "nostalgi" och hittade visserligen massor av trådar, men inte en enda specifik för 90-talet.
Nostalgi är ju väldigt förknippat med en viss tid i ens liv. Därför är det rörigt att ha en tråd med allt detta utan hade med fördel kunnat få vara uppdelat i 80-tal, 90-tal osv. Därför skapade jag tråden, att dela med sig av sköna klipp, minnen och diskussioner så som "Kommer ni ihåg...?" tycker jag lät väldigt roligt. Alla har något minne att komma med som andra kan ha glömt bort.

Sen om den skulle legat i LB istället för Övrigt så ska väl tråden flyttas, inte låsas?

Mod får gärna skicka en länk till en tråd som behandlar ämnet 90-tals nostalgi, jag kanske missade den och isåfall är låsningen helt korrekt. Dock ser jag inte någon tråd som behandlar ämnet på det viset.

Edit: Sen att jag råkat skriva texten till Bolibompa och sedan posta ett youtube-klipp från En fyra för tre är ju en annan sak

Tänk, jag hittade den faktiskt i Övrigt och inte i LB
https://www.flashback.org/showthread.php?t=557562

Där har du en tråd där ämnet diskuteras. Det kan vara en god fortsättning, och den har fått fortsätta då den inte är så renodlat listad som din var

Citat:

Inga trådar flyttas till LB om det inte är något undantag. T.ex. en väldigt gammal eller stor tråd
2008-08-17, 19:47
Moderator
tobess avatar
Dylika frågor ska i första hand tas med berörd moderator via PM.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in