2008-08-17, 16:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Ganska ofta så dyker det upp inlägg i trådar där det frågas om (i regel) TS ålder, i mer eller mindre uppenbara försök att få denne att avslöja sig som minderårig.

Det är ju allt som oftast totalt off topic och medför stor risk att tråden helt lämnar ämnet.
Bör man rapportera dessa inlägg?
Skulle de isåfall åtgärdas?

Antar att jag borde rapportera det nästa gång och se vad som händer, men efter som jag aldrig har sett sådana inlägg raderas annat än i extrema fall så kanske det bör tas upp för diskussion ifall så inte redan har skett.
Citera
2008-08-17, 17:00
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ja och ja.
Citera
2008-08-17, 17:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Bra, då vet jag.
Inte behövde min nyfikenhet vänta länge på att stillas heller.
Citera
2008-08-17, 21:59
Medlem
b0gfettos avatar
Det beror väl på om frågan är helt OT? Om nån frågar i relationsforat t.ex. om hur han ska få sin första kyss och man frågar "hur gammal är hon? hur gammal är du?" så är det ju inte helt OT?
Även om det ibland kan vara försök att få reda på om en person är minderårig...

Att göra ett inlägg endast om det såsom kingen king gjorde är väl rätt osmidigt (även om det var på skämt nu).
Citera
2008-08-18, 13:15
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det beror väl på om frågan är helt OT? Om nån frågar i relationsforat t.ex. om hur han ska få sin första kyss och man frågar "hur gammal är hon? hur gammal är du?" så är det ju inte helt OT?
Även om det ibland kan vara försök att få reda på om en person är minderårig...

Att göra ett inlägg endast om det såsom kingen king gjorde är väl rätt osmidigt (även om det var på skämt nu).

Jag tror att så länge ens inlägg inte bara utgör en fråga om hur gammal TS är så är det lugnt. Som du säger finns det många tillfällen då det är viktigt att veta för att ge relevanta svar på frågeställningen.
Citera
2008-08-18, 13:50
Medlem
ojns avatar
Som sagt, ibland kan det vara on topic att fråga om ålder, men då skall man också kunna motivera/förklara varför i inlägget. Kan man inte det - eller bara struntar i det/orkar inte - anser jag det vara off topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in