Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-17, 12:11
  #1
Avstängd
någon som kan dells omformateringskommando? det är typ
Citera
2008-08-17, 12:13
  #2
Medlem
eXklusivts avatar
format c:\ ?
Nä förlåt jag har faktiskt ingen aning.
Jag har alltid trott att man formaterade via sin OS-skiva.
Citera
2008-08-17, 12:42
  #3
Avstängd
dell ger inte ut några skivor när dom säljer sina datorer, dom vägleder en häldre till att använda ett program som finns installerat på datorn som gör så operativsystemet installeras om och hårdisken formateras. jag hittar inte det här på deras hemsida för den är hämskt jobbig. kan inte heller hitta min servicetag om jag inte kan starta datorn för jag har lyckats pilla bort den lilla lappen¨på baksidan.
iallafall undrar jag om någon kan kommandot man ska trycka medans windows laddar. det är ctrl+F9 eller något sådant.
Citera
2008-08-17, 12:46
  #4
Medlem
En snabb googling fick fram Ctrl+F11 när du ser Dell-loggan. Har ingen aning om det fungerar. Annars kan du ju prova att slå på tangentbordet tills nåt händer. Kan också fungera.
Citera
2008-08-17, 12:49
  #5
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
En snabb googling fick fram Ctrl+F11 när du ser Dell-loggan. Har ingen aning om det fungerar. Annars kan du ju prova att slå på tangentbordet tills nåt händer. Kan också fungera.

ctrl+F11 leder till att datorn nollställs till stadiet som den var när man köpe den. Alla startprogram och skit är kvar men alla dina filer försvinner.
Citera
2008-08-17, 12:56
  #6
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddefisk
dell ger inte ut några skivor när dom säljer sina datorer, dom vägleder en häldre till att använda ett program som finns installerat på datorn som gör så operativsystemet installeras om och hårdisken formateras. jag hittar inte det här på deras hemsida för den är hämskt jobbig. kan inte heller hitta min servicetag om jag inte kan starta datorn för jag har lyckats pilla bort den lilla lappen¨på baksidan.
iallafall undrar jag om någon kan kommandot man ska trycka medans windows laddar. det är ctrl+F9 eller något sådant.


Bullshit. Jag sitter med en Vista skiva bredvid mig som jag fick av DELL
Citera
2008-08-17, 12:57
  #7
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
ctrl+F11 leder till att datorn nollställs till stadiet som den var när man köpe den. Alla startprogram och skit är kvar men alla dina filer försvinner.


Det låter intressant. Ska formatera min dator idag... men funkar detta? Vet du av egen erfarenhet?
Citera
2008-08-17, 13:00
  #8
Medlem
Dan Da Mans avatar
Jag har en Dell, men fick inte med någon XP-skiva. Däremot fann jag att Dell har ett program som gör att du själv kan skapa en XP-skiva. Programmet låg i mappen DELL på C:. Kan vara värt att kolla upp
Citera
2008-08-17, 13:02
  #9
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnaas
Det låter intressant. Ska formatera min dator idag... men funkar detta? Vet du av egen erfarenhet?

Använde det 2 ggr och det funkade utmärkt. Vet inte riktigt hur själva nollställningen går till men jag antar att datorn formateras och att programmen installeras från nån backuppartion eller liknande. Håll bara nere ctrl+F11 när Dell loggan kommer upp, om det inte vill sig så kan du ju bara formatera på vanligt sätt istället .
Citera
2008-08-17, 17:40
  #10
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Använde det 2 ggr och det funkade utmärkt. Vet inte riktigt hur själva nollställningen går till men jag antar att datorn formateras och att programmen installeras från nån backuppartion eller liknande. Håll bara nere ctrl+F11 när Dell loggan kommer upp, om det inte vill sig så kan du ju bara formatera på vanligt sätt istället .


Det funkar inte för mig, håller in CTR + F11 men inget händer Är du säker på att det var denna kombination?

På det vanliga sättet? När jag stoppar i skivan och startar om och väljer att den ska bootas med Cd/dvd (skivan alltså) Så kommer det bara upp att jag kan installera Windows, men jag kan ju inte ha 2 kopior av Windows?

hur går jag tillväga?


Ursäkta grammatiska fel och stavfel. Skrver för snabbt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback