2008-08-17, 12:11
Bannlyst
ngon som kan dells omformateringskommando? det r typ
Citera
2008-08-17, 12:13
Medlem
eXklusivts avatar
format c:\ ?
N frlt jag har faktiskt ingen aning.
Jag har alltid trott att man formaterade via sin OS-skiva.
Citera
2008-08-17, 12:42
Bannlyst
dell ger inte ut ngra skivor nr dom sljer sina datorer, dom vgleder en hldre till att anvnda ett program som finns installerat p datorn som gr s operativsystemet installeras om och hrdisken formateras. jag hittar inte det hr p deras hemsida fr den r hmskt jobbig. kan inte heller hitta min servicetag om jag inte kan starta datorn fr jag har lyckats pilla bort den lilla lappenp baksidan.
iallafall undrar jag om ngon kan kommandot man ska trycka medans windows laddar. det r ctrl+F9 eller ngot sdant.
Citera
2008-08-17, 12:46
Medlem
En snabb googling fick fram Ctrl+F11 nr du ser Dell-loggan. Har ingen aning om det fungerar. Annars kan du ju prova att sl p tangentbordet tills nt hnder. Kan ocks fungera.
Citera
2008-08-17, 12:49
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
En snabb googling fick fram Ctrl+F11 nr du ser Dell-loggan. Har ingen aning om det fungerar. Annars kan du ju prova att sl p tangentbordet tills nt hnder. Kan ocks fungera.

ctrl+F11 leder till att datorn nollstlls till stadiet som den var nr man kpe den. Alla startprogram och skit r kvar men alla dina filer frsvinner.
Citera
2008-08-17, 12:56
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddefisk
dell ger inte ut ngra skivor nr dom sljer sina datorer, dom vgleder en hldre till att anvnda ett program som finns installerat p datorn som gr s operativsystemet installeras om och hrdisken formateras. jag hittar inte det hr p deras hemsida fr den r hmskt jobbig. kan inte heller hitta min servicetag om jag inte kan starta datorn fr jag har lyckats pilla bort den lilla lappenp baksidan.
iallafall undrar jag om ngon kan kommandot man ska trycka medans windows laddar. det r ctrl+F9 eller ngot sdant.

Bullshit. Jag sitter med en Vista skiva bredvid mig som jag fick av DELL
Citera
2008-08-17, 12:57
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
ctrl+F11 leder till att datorn nollstlls till stadiet som den var nr man kpe den. Alla startprogram och skit r kvar men alla dina filer frsvinner.

Det lter intressant. Ska formatera min dator idag... men funkar detta? Vet du av egen erfarenhet?
Citera
2008-08-17, 13:00
Medlem
Dan Da Mans avatar
Jag har en Dell, men fick inte med ngon XP-skiva. Dremot fann jag att Dell har ett program som gr att du sjlv kan skapa en XP-skiva. Programmet lg i mappen DELL p C:. Kan vara vrt att kolla upp
Citera
2008-08-17, 13:02
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnaas
Det lter intressant. Ska formatera min dator idag... men funkar detta? Vet du av egen erfarenhet?

Anvnde det 2 ggr och det funkade utmrkt. Vet inte riktigt hur sjlva nollstllningen gr till men jag antar att datorn formateras och att programmen installeras frn nn backuppartion eller liknande. Hll bara nere ctrl+F11 nr Dell loggan kommer upp, om det inte vill sig s kan du ju bara formatera p vanligt stt istllet .
Citera
2008-08-17, 17:40
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Anvnde det 2 ggr och det funkade utmrkt. Vet inte riktigt hur sjlva nollstllningen gr till men jag antar att datorn formateras och att programmen installeras frn nn backuppartion eller liknande. Hll bara nere ctrl+F11 nr Dell loggan kommer upp, om det inte vill sig s kan du ju bara formatera p vanligt stt istllet .

Det funkar inte fr mig, hller in CTR + F11 men inget hnder r du sker p att det var denna kombination?

P det vanliga sttet? Nr jag stoppar i skivan och startar om och vljer att den ska bootas med Cd/dvd (skivan allts) S kommer det bara upp att jag kan installera Windows, men jag kan ju inte ha 2 kopior av Windows?

hur gr jag tillvga?

Urskta grammatiska fel och stavfel. Skrver fr snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in