2008-08-17, 17:30
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Eh? Que?? vart kom det där påhoppet ifrån och ditt uttalande om att VI är rassar!?
Alla har väl ett val i livet och oavsett hudfärg så är det väl knappast en anledning att tycka synd om sig själv och begå grova grott.
Nej jag tror inte han klagar i slutändan, han får nog sitta (om han nu är skyldig och blir dömd) upp till 8 års fängelse, ute efter 2/3 och då tror jag att han har både fru och barn kvar som han kan spendera sin del av 60 mille ganska friskt utan att känna sig bitter över att ha suttit frihetsbedrövad ett par år....

Grisbrottaren var ironisk.

Sedan är det INTE att skvallra när man tipsar om ett gäng som numera är störst i landet både sett till antalet avdelningar och den grova kriminaliteten och välkända för det världen över. Det var inte Thomas Mölller jag tipsade om, det var upptagningen till att bli Hells Angels som klubb. Det är en jävla skillnad.
Citera
2008-08-17, 17:44
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
VA? bara snutar på den bilden ju, vart ser du dom gripna någonstans?

Ingen mer som vet vilka det här kan vara eller om dom är svenskar eller utländska gärningsmän?

Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Bara poliser på den bilden ju?

Men att rånarna är berikare kan jag sätta en peng på.

Det skymtar en svarthårig man i grön jacka bakom den kvinnliga polisen i mitten. Jag tyckte det såg ut som att han är handbojad, men han kanske bara står där och glor.
Citera
2008-08-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Grisbrottaren var ironisk.

Sedan är det INTE att skvallra när man tipsar om ett gäng som numera är störst i landet både sett till antalet avdelningar och den grova kriminaliteten och välkända för det världen över. Det var inte Thomas Mölller jag tipsade om, det var upptagningen till att bli Hells Angels som klubb. Det är en jävla skillnad.

Jaja lugn å fin nu.
Du behöver inte försvara dig för mig, jag säger bara vad jag tycker och oavsett vem eller vilka det handlar om så tycker jag inte om folk som ringer och tipsar tidningar till höger och vänster.
Men det är min åsikt, du har en annan. thats it.

Ang killen på bilden bakom den kvinnliga polisen så kanske det är en av dom misstänkta, fast det ser lite knepigt ut, positionsmässigt.
Det är iallafall inte den mörkhåriga Patrick isf, killen på bilden har flint på skallen...
Citera
2008-08-17, 18:57
Medlem
Cerwins avatar
Det stod klart rätt tidigt att de sökte i sverige efter den misstänkte.

Jag mötte två danska polisbilar vid dalaplan i centrala malmö klockan 05.45 ca och rånet hade skett ganska så exakt en timme innan dess så nog visst hade de aningar om var de skulle börja spana nånstans redan då.

Det är synd att media kommer mörka allting som vanligt.
Citera
2008-08-17, 19:07
Medlem
Vem är fotbollsspelaren då? Enligt tv4 har han blivit svensk mästare...
Citera
2008-08-17, 19:11
Medlem
Ja vem är det??? fram med det!
Citera
2008-08-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvin Smalvin
Vem är fotbollsspelaren då? Enligt tv4 har han blivit svensk mästare...

Men latmask, titta tillbaka en sida i tråden.

http://sv.facebook.com/people/Patrik_Manzila/739031622
Senast redigerad av midnattsblå 2008-08-17 kl. 19:16.
Citera
2008-08-17, 19:13
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volcomstone
Ja vem är det??? fram med det!

Patrick Manzila, föga förvånande är han neger.
Citera
2008-08-17, 19:16
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Patrick Manzila, föga förvånande är han neger.

Ja, för bankrån är ju en specialitet bland afroamerikaner...
Citera
2008-08-17, 19:19
Bannlyst
Fascinerande att det är en och samme kille som utsattes för Liston's "rasistattack" .. Minns ju vilket jävla hallå det var kring det för nåra år sedan.
Verkligheten överträffar dikten
Citera
2008-08-17, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Ja, för bankrån är ju en specialitet bland afroamerikaner...

Bankrån? Är du full nu igen Afonso?
Vi snackar värdecentraler och ja, invandrare är överrepresenterade när det gäller grova rån!

Sedär, nu lärde du dig något idag också.
Citera
2008-08-17, 19:32
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Bankrån? Är du full nu igen Afonso?
Vi snackar värdecentraler och ja, invandrare är överrepresenterade när det gäller grova rån!
Enligt självaste BRÅ var överrepresentationen vid rån för utlandsfödda 4 gånger för tio år sedan. För födda i Sverige med utländsk bakgrund var överrepresentationen "bara" 3 gånger.

Källa: http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339&cat egory_id=0

Det var överraskande att TV4 visade en bara måttligt pixlad bild, där det tydligt gick att se att det inte var en svensk (utan en "svensk") som var misstänkt.
Trendbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in