2008-08-17, 15:54
Medlem
han passar i åldern, han är svart, han har "svenskt medborgarskap" enda personen som gick att hitta i landet med det namnet.. kan det verkligen finnas en till som passar in så avikande på beskrivningen???
Citera
2008-08-17, 15:55
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Jag frågade bara allmänt vad det var som kännetecknade misstankarna, det är så lätt att bara lägga ut någon bara för att det råkar finnas en person med det namnet.
Han behöver ju inte vara skriven i sverige, så det kan finnas fler, även om jag håller med om att det verkar stämma att det kan vara han.

Ja stämmer detta så lär det blir stora rubriker ang hans delaktighet i fotbollsvärlden.
Jag får en känsla av att aftonbladet just nu sitter och läser detta med stora ögon och håller just nu på att printa upp nästa löpsedel
Den lär väl dyka upp närsom hellst nu

Tror jag också. Men Aftonhoran skriver bara "svensk fotbollsstjärna gripen för danska storkuppen"

Och alla medborgare då spekulerar glatt: är det Mild, är det Zlatan, är det Chippen...
Citera
2008-08-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Tror jag också. Men Aftonhoran skriver bara "svensk fotbollsstjärna gripen för danska storkuppen"

Och alla medborgare då spekulerar glatt: är det Mild, är det Zlatan, är det Chippen...

Haha exakt!
Fan nu gav du dom just tipzet om löpet rubriken Du borde få provision
Citera
2008-08-17, 16:06
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Haha exakt!
Fan nu gav du dom just tipzet om löpet rubriken Du borde få provision

Ja vi får se vad horan hittar på i dagarna.

Jätte off topic, apropå vad tips kan generera:
1993 blev Dirty Dräggels upptagna som HA-klubb, som den första i Sverige.
Det skedde en lördagkväll. Möller som då var president känner jag sedan barndomen därför var det extra intressant. På söndagen när jag fick veta det ringde jag media och på måndagen hade landets samtliga stora tidningar det på löpet, heluppslag samt SVT & TV4 körde det. Det tipset gav mig runt 40.000 i tipspengar totalt. Utsågs till årets nyhetstips av KvP så jag fick extra tiotusen året därpå.

Det du...
Citera
2008-08-17, 16:11
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
I modsætning til den 28-årig Patrik Manzila er der opretholdt navneforbud mod manden, der ifølge Ekstra Bladets reporter
Citat:
er en stor, veltrænet og tatoveret fyr med biker-skæg.

Nr 2 är alltså en gaddad biff med 'biker'skägg. Har detta kriminell MC-koppling tro? Känns ju som stereotypen den karln.

Om så är fallet, undrar just hur fotbollsvärlden (sportsvärlden) kommer att reagera på detta.. Idrottsman lierar sig med grovt kriminella inom MC-miljön.

Kan bli kul detta även om det bara är spekulationer för tillfället.
Citera
2008-08-17, 16:11
Medlem
" Svensken"

Enligt dansk text teve hade "svensken" afrikanutseende och behövde tolk för att översätta till svenska. Så svensk var han.
Skall bli intressant att se hur svenska de övriga "svenskarna" är
Allt detta kommer att mörkas i svensk press
Citera
2008-08-17, 16:19
Medlem
LiquidSwordss avatar
Har gemensamma vänner med en av snubbarna ser jag på facebook.

Synd att dom torska, snubben har ju barn och grejer, dessutom en riktigt fin fru. Jävla klant!
Citera
2008-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ja vi får se vad horan hittar på i dagarna.

Jätte off topic, apropå vad tips kan generera:
1993 blev Dirty Dräggels upptagna som HA-klubb, som den första i Sverige.
Det skedde en lördagkväll. Möller som då var president känner jag sedan barndomen därför var det extra intressant. På söndagen när jag fick veta det ringde jag media och på måndagen hade landets samtliga stora tidningar det på löpet, heluppslag samt SVT & TV4 körde det. Det tipset gav mig runt 40.000 i tipspengar totalt. Utsågs till årets nyhetstips av KvP så jag fick extra tiotusen året därpå.

Det du...

Ja hErregud vad folk gör pinsamt låga grejjer bara för att tjäna en extra slant
Senast redigerad av midnattsblå 2008-08-17 kl. 17:00.
Citera
2008-08-17, 16:56
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ja härregud vad folk gör pinsamt låga grejjer bara för att tjäna en extra slant

Jahadu, så det är pinsamt - och lågt - att tipsa? Alla som ser chansen att tjäna pengar slår till när tillfället finns där. Och jag visste redan innan att det var en stor sak - på nationell nivå.

Sedan stavas det Herregud. Pinsamt med folk som inte kan stava.
Citera
2008-08-17, 16:59
Medlem
Citat:
Jahadu, så det är pinsamt - och lågt - att tipsa? Alla som ser chansen att tjäna pengar slår till när tillfället finns där. Och jag visste redan innan att det var en stor sak - på nationell nivå.

Sedan stavas det Herregud. Pinsamt med folk som inte kan stava.

Det var inte enbart det pinsamma att tipza "horan" som du själv betonade det så fint.
Det värrsta tycker jag var att du hade varit barndomskompis med snubben du ringde och skvallrade om......
Men men det där kan vi ta i en annan tråd.......

Det ska bli väldigt spännande att se vilka dom andra medbrottslingarna är, och om det kommer att hittas några pengar.
Visst är det väldigt tragiskt att folk begår sådana här handlingar att riskera flera år bakom galler när man har barn....
Senast redigerad av midnattsblå 2008-08-17 kl. 17:04.
Citera
2008-08-17, 17:12
Medlem
Grisbrottarens avatar
Men det här är ju strukturellt, era j-a rassar.

Den stackars fotbollsprofilen som också spelat i ett allsventskt lag har inte välkomnats i Sverige, utan utsatts för konstant rasism och t o m en "rasist-attack" från en av Sveriges fotbollstoppar.
Citat:
Sverige, april 2004:
Västerås tränare Lennart ”Liston” Söderberg hamnade i blåsväder efter att han sagt ”Åk hem där du kommer ifrån och klättra upp i träden”, till Vasalund/Essinges spelare Patrik Manzila.
– Det var mycket rasistiskt. Jag blev chockad, sa Manzila.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1965311.ab

Är det konstigt att fotbollsstjärnan tvingas in i brottslighet när vi svenskar bemöter honom så illa bara för hans hudfärg?
Citera
2008-08-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Men det här är ju strukturellt, era j-a rassar.

Den stackars fotbollsprofilen som också spelat i ett allsventskt lag har inte välkomnats i Sverige, utan utsatts för konstant rasism och t o m en "rasist-attack" från en av Sveriges fotbollstoppar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1965311.ab

Är det konstigt att fotbollsstjärnan tvingas in i brottslighet när vi svenskar bemöter honom så illa bara för hans hudfärg?

Eh? Que?? vart kom det där påhoppet ifrån och ditt uttalande om att VI är rassar!?
Alla har väl ett val i livet och oavsett hudfärg så är det väl knappast en anledning att tycka synd om sig själv och begå grova grott.
Nej jag tror inte han klagar i slutändan, han får nog sitta (om han nu är skyldig och blir dömd) upp till 8 års fängelse, ute efter 2/3 och då tror jag att han har både fru och barn kvar som han kan spendera sin del av 60 mille ganska friskt utan att känna sig bitter över att ha suttit frihetsbedrövad ett par år....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in