2008-08-16, 21:02
Medlem
Ubis avatar
Hej har några problem i xp som jag undrar om någon kunde hjälpa mig med

1. När jag ska logga in på handelsbanken (i firefrox) så kommer det upp en ruta som man måste klicka ok på hela tiden (Handlar om nå certifikat)
Ringde deras support och dom säger åt mig att använda IE anledningen till att jag inte använder IE kommer i nästa fråga
Någon som har någon lösning?

2. Sålänge jag har haft XP så har mitt internet explorer krånglat :/
man kan inte klicka på visa länkar som använder java
Jag har testat ominstallera java, uppgraderat det, t.o.m nergraderat det.
samma med Inter Explorer, jag har ominstallerat det, och testat nergraderat det. Jag har också testat återställa inställningar och ändrat dom i både java och IE
Någon som vet vad som är fel? (märkte nu att jag inte ens kan klicka på smileysarna på FB :S)

3. Finns program som inte ens kan installeras t.ex. Adobe Reader 8.0 (5.0 går bra) kommer inte på nått mer nu men har haft problem med flera program.
Vad är fel?

4. När man klickar på användarkonton på kontrollpanelen så kommer det bara upp en vitt ruta sen händer inge mer. (tänkte göra ett nytt konto och testa)
någon som vet varför?

Sökte igenom datorn med f-secure och den hittar inga virus...

Om ni behöver nå mer info bara fråga, skrev ner allting jag kom på just nu

Tack på förhand
Citera
2008-08-16, 21:20
Medlem
sommarlovs avatar
Varför installerar du inte bara om Windows?
Att hitta felet och åtgärda det måste ta en evig tid!
Citera
2008-08-16, 21:21
Medlem
Enklast blir att installera om ditt XP.

När du säger Java så antar jag att du menar JavaScript. Pröva att lägga till din bank i den säkra zonen. Verktyg, internet inställningar, security, trusted sites. Pröva också att sätta alla flikar till default-inställningen medans du ändå är där och pillar.
Citera
2008-08-16, 21:26
Medlem
Ubis avatar
tack för svaren!
Anledningen till att jag inte installerar om XP innan jag fråga här på FB är att det är mycket program som är svåra att installera igen och det är väldigt mycket som behöver läggas på en bärbar hårddisk ifall man ska ominstallera

Det är en företags dator som det finns mycket viktigt på så jag vill helst slippa ominstalera

tyvärr kan jag inte komma åt datorn nu längre då butiken har stängt så kommer pröva allting imorgon
Citera
2008-08-16, 22:34
Medlem
Ratchers avatar
det där med fråa 2 var lite spännande, jag har nänligen "java" länks felet i Fx, så jag kompletterar upp min Fx anvädning genom IE för att få saker att lira, tex online butiker (finns en specefik som bråkar) men funkar med vissa länkar.

IE är det jag kör när jag shoppar, annars är det BARA Fx.
Citera
2008-08-17, 00:42
Medlem
Mattias_Cs avatar
Testa med IEtab tills du har tid att installera om burken...

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419
Citera
2008-08-17, 23:42
Medlem
Ubis avatar
Ska kolla IEtab

tack för svaren
Citera
2008-08-18, 02:06
Medlem
927s avatar
ie:
under internet alternativ >säkerhet >anpassad nivå >skript, ställ in alla tre på aktiverat.
under avancerat ska det stå sun java 1.6.0_XX

använd det här programmet som pdf läsare
http://downloads.foxitsoftware.com/f...er23_setup.exe

när man installerar om windows så är det inget som raderas, du installerar windows över den befintliga; c:\windows (vanligtvis)
Citera
2008-08-18, 02:32
Awaiting Email Confirmation
cakis avatar
Formatera om windows, eller bara installera om windows istället för att formatera om.

Använd en usbminne och lägg all installations program där i och andra viktiga filer du har, sen när allt vart klart så bara formatera om xp och installera om alla programmen som du sen har från usbminnet?
eller fixa en xp skiva som innehåller program och drivrutiner?

Enstaka problem på många fel tar bara lite för lång tid att lösa.
Annars bara googla på felmeddelanden du får.

aja huruvida det går så löser du det på ett och annat sätt, lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in