Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-16, 15:31
Medlem
Osukarus avatar
Läste just Axons Näringslära, där han bla. tog upp att man fick ölmage av öl.
Då blev jag nyfiken och googlade lite men fick inga riktiga svar; är lågkaloriölens enda nackdel att den inte smakar riktigt som vanlig öl?

Smakade någon form av ovanstående i helgen som faktiskt smakade helt ok (jag kommer tyvär inte ihåg vilken det var), det var därför jag blev lite fundersam

Någon som vet?
Citera
2008-08-16, 15:56
Medlem
Det är oklart om det finns ett samband mellan alkoholintag och förändrad kroppsvikt över längre tid. Det är också osäkert om ölmage egentligen existerar, även om det har ett visst stöd i forskningen.

Lågkaloriölens enda nackdel är nog, som du säger, att den inte smakar lika gott som vanlig.
Senast redigerad av frvib 2008-08-16 kl. 16:04.
Citera
2008-08-16, 19:03
Medlem
Den innehåller alkohol.
Citera
2008-08-16, 19:55
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru
Läste just Axons Näringslära, där han bla. tog upp att man fick ölmage av öl.
Då blev jag nyfiken och googlade lite men fick inga riktiga svar; är lågkaloriölens enda nackdel att den inte smakar riktigt som vanlig öl?

Smakade någon form av ovanstående i helgen som faktiskt smakade helt ok (jag kommer tyvär inte ihåg vilken det var), det var därför jag blev lite fundersam

Någon som vet?

Kika igenom tråden som finns i min signatur. Kanske ditt svar som du söker finns där.
Citera
2008-08-18, 15:41
Medlem
Osukarus avatar
Tack för svaren!

När jag tänkte mig nackdelar så var det ju en liknelse till tex Cala light som använder sötningsmedel (vilket btw bara gör att man blir mer sugen på sötsaker) vilket är ett pris man betalar för att inte få i sig sockret som finns i vanlig Coca Cola.
Citera
2008-08-18, 15:51
Medlem
Björnass avatar
Kolla annars in ölen Kilkenny, en irländsk röd öl som innehåller 37 kcal/100ml jämfört med Bright (den som menas med lågkaloriöl antar jag?) som har 34 kcal/100ml. Kilkenny smakar otroligt mycket bättre dessutom.
Citera
2008-08-18, 15:57
Medlem
Tråknicks avatar
Näe, lite/bright/pure osv ölen innehåller ju inget annat som är tillsatt utan man har ju bara försökt begränsa antalet kolhydrater med olika metoder.

Visst, de smakar ju inte som vanligt men de går ju inte heller att jämföra med lightläsk osv.
Citera
2008-08-18, 16:10
Medlem
Sailormans avatar
Testa Coors Light.
Vattnig amerikansk light öl direkt från "the Rocy mountains". Bra törst släckare en varm sommar dag på stranden eller varför inte i bastun.
Är bara 4.1% så man kan dricka ett gäng och slippa bli full.

http://www.coorslight.com/
Citera
2008-08-18, 16:20
Medlem
Menas avatar
alkohol är aldrig bra för kroppen.
Citera
2008-08-18, 17:47
Medlem
Vem i hela friden dricker lågkalori-öl? Ska man dricka ska det väl vara av den äkta varan och inte nåt lågkaloritrams! Bara att dra in på något annat då så man inte överskrider kalorigränsen man bestämt!
Citera
2008-08-18, 18:43
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena

Citera
2008-08-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mena

Det finns två sorters människor, de som super och de som står ut med livet.
- Gammalt fantomenordspråk =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in