2008-08-16, 12:07
Medlem
Probelimes avatar
Hejsan,
MItt tangentbord på min laptop är helt knasigt. bokstäverna till höger t.e.x k,l,m,u,.i visar siffror istället för bokstäver. Dock när jag kopplar in ett extern tangenbord som jag gjort nu, när jag skriver detta fungerar allt som det ska. Någon som kan förklara vad som hänt och hur man kan åtgärda det. När jag går in och kollar drivrutiner står det att allt är som det ska.

Tacksam för svar
Citera
2008-08-16, 12:10
Medlem
ernolds avatar
Du har troligen råkat komma åt Num Lock, vilket gör att det blir en nummersats där istället för bokstäver. Leta upp Num Lock-knappen som antingen är en fn+Num Lock-kombination eller en egen knapp så borde det lösa sig.
Citera
2008-08-16, 12:45
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernold
Du har troligen råkat komma åt Num Lock, vilket gör att det blir en nummersats där istället för bokstäver. Leta upp Num Lock-knappen som antingen är en fn+Num Lock-kombination eller en egen knapp så borde det lösa sig.
Alldeles riktigt och nu åtgärdat. Hade ingen anning om detta, då jag inte är van vid laptop. Men tack för att du tog dig tid att svara. Var på väg att ominstallera datorn...
Citera
2008-08-16, 12:57
Medlem
ernolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Alldeles riktigt och nu åtgärdat. Hade ingen anning om detta, då jag inte är van vid laptop. Men tack för att du tog dig tid att svara. Var på väg att ominstallera datorn...

Tur att jag hann svara innan du gjorde det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in