2008-08-16, 11:02
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag har ett problem som jag inte har någon aning om hur jag ska lösa och hoppas att någon här vet vad jag ska göra.

När jag startar datorn kommer det här meddelandet upp;

"felmeddelande:
Windows inte kunde startas.Detta beror på en ändring i program-eller maskinvara.Om detta beror på att datorn inte svarade,startade om oväntat eller stängdes automatisk för att skydda dina filer och mappar kan du välja Senast fungerande konfiguration för att återställa de inställningar som användes förra gången som datorn startas.Om ett tidigare startförsök avbröts på grund av ett strömavbrott och eller att strömknappen trycktes in eller om du är osäker på varför datorn inte kan starta så kan du välja Starta Windows normalt."

När jag trycker på något av dom olika alternativen så börjar windows laddas men det slutar mitt i och så startas datorn om och jag kommer tillbaka till felmeddelandet.

Jag tänkte att jag bara kunde formatera om datorn för att lösa detta men ICKE! När jag försöker starta med windows skivan så stängs bara datorn av direkt eller efter kanske 30 sekunder!

Jag har ingen aning om vad jag ska göra och uppskattar all hjälp!
Citera
2008-08-16, 12:44
Medlem
liqueurs avatar
Jag har stött på en dator med samma symtom, den gången var det en kondensator på moderkortet hade svullnat, så det vara bara till att köpa ett nytt moderkort.

det kan även vara minnen/ljudkort/grafikkort, testa dig fram genom att byta ut en komponent i taget, försök att låna komponenter, annars är det billigare att köpa en ny dator.

(Friskrivning)
(OBS detta råd förutsätter att det är ett hårvarufel)
Senast redigerad av liqueur 2008-08-16 kl. 12:48.
Citera
2008-08-16, 14:46
Medlem
yantras avatar
hade samma problem med min vid lagningen konstaterades det att modekortet pajat :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in