2008-08-16, 04:10
Bannlyst
Eftersom att en kille rekommenderade att jag borde byta musikspelare till annat än foobar då den främst är till för folk som vill koda till saker till sin musikspelare så tänkte jag att skapa en ny tråd så att jag kan få tips på musikspelare.

Då jag varken kan koda C++ eller något sådant språk och därav finner det väldigt krångligt att importera skins och annat till min musikspelare, foobar, så känns det som att det ligger lite i det han säger om att jag kanske borde byta.

Tråden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=727349

Så har ni några tips?
Jag har använt WinAMP och iTunes.

WinAMP har ingen funktionalitet pga. sin överflashighet som inte heller är speciellt snygg. Mest.. överflashig på något fult vis.
Jag vet att man kan byta skins på WinAMP men alla skins som jag har kollat över har varit överflashiga och fula och det känns som att WinAMP bara är sådant. Sedan så verkar playlist-systemet fult och krångligt.

iTunes drar ALLELDES för mycket prestanda. Jag orkar inte med att ha ett musikprogram som drar över 50'000 minnesanvändning konstant. Även om den ligger minimerad så drar iTunes såpass mycket.

Foobar som jag använder nu är ganska skönt. Några småsaker som jag stör mig på bara. Men just detta att den är så ful och att jag inte kan importera skins och addons är lite störigt.

Aja, om ni vet någon/några musikspelare som är allmänt snygga, som man enkelt kan importera snygga skins, som är funktionell och som man kan skapa snygga playlists med så är jag öppen för förslag :)
Senast redigerad av Enigmium 2008-08-16 kl. 04:18.
Citera
2008-08-16, 04:37
Medlem
Vamoss avatar
Kolla på MediaMonkey och musikCube
Citera
2008-08-16, 05:02
Medlem
puckots avatar
Själv använder jag Songbird. Bygger på Firefox. Något samarbete med Mozilla. Som en musikspelare och webbläsare i ett. Vilket gör att du enkelt kan ladda ner musik till Songbird via webbläsaren. Du kan även prenumerera på dina favorit musiksidor och låta Songbird ladda ner ny musik automatiskt. Är väl det som utmärker Songbird från andra musikspelare.

Annars är det väl ungefär som iTunes, finns likheter. Finns en massa olika trevliga plugins och skins, som du också enkelt kan ladda ner och installera via Songbirds inbyggda webbläsare. Den är dock fortfarande under uppbyggnad, och det kanske saknas några funktioner och kan småbugga ibland. Men istort sätt tycker jag att det fungerar bra och rullar på som det ska.
Citera
2008-08-16, 05:11
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Själv använder jag Songbird. Bygger på Firefox. Något samarbete med Mozilla. Som en musikspelare och webbläsare i ett. Vilket gör att du enkelt kan ladda ner musik till Songbird via webbläsaren. Du kan även prenumerera på dina favorit musiksidor och låta Songbird ladda ner ny musik automatiskt. Är väl det som utmärker Songbird från andra musikspelare.

Annars är det väl ungefär som iTunes, finns likheter. Finns en massa olika trevliga plugins och skins, som du också enkelt kan ladda ner och installera via Songbirds inbyggda webbläsare. Den är dock fortfarande under uppbyggnad, och det kanske saknas några funktioner och kan småbugga ibland. Men istort sätt tycker jag att det fungerar bra och rullar på som det ska.

Den verkar riktigt nice faktist!
Citera
2008-08-16, 05:20
Medlem
Winamp är ju den enklaste musikspelaren som finns. Jag ser inga som helst nackdelar alltså. Vad är det som är så krångligt med playlisten? Alla låtar poppar upp i listan sen ere ju bara att trycka och lyssna...?
Citera
2008-08-16, 05:28
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Den verkar riktigt nice faktist!

Visst gör den! Och riktigt läcker dessutom. Särskilt efter ett par mindre modifikationer från min sida, så är jag själv väldigt nöjd. Gillar den svartgråa färgen skarpt. Passar min personliga smak.

Försöker rekommendera den till alla jag känner och försöker få flera att använda den. Tycker att den är väldigt funktionell och fyller sitt syfte bra. Och dom funktioner jag har saknat har jag oftast kunnat ladda ner som plugin istället.

Ska gå att intrigera med last.fm också, för dom som använder sånt.
Citera
2008-08-16, 12:23
Medlem
sucraloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot

riktigt nice den, tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in