2008-08-16, 02:03
Medlem
Hej! Köpte ny bärbar dator i början av juli och den har redan börjat krångla. Datorn jag köpte då var en Dell Inspiron 1525.
Det är så att varje gång jag laddar en tung sida (med mozilla firefox 3.1 eller IE) så börjar hela datorn lagga fram. Musiken hackar och muspekaren hackar fram och datorn blir allmänt segare tills sidan laddat klart. Det är lika när jag är i Nätverket och gräver och startar en film över nätverket tex. Har aldrig varit så tidigare utan det började för några dagar sen.
Startar jag om datorn så börjar det bara efter ett tag men när det väl börjar är det hela tiden. Kan inte heller kolla på några filmer på Youtube utan att det börjar lagga. Ännu värre är det när jag ska lyssna på något på Myspace
Jag har sökt igenom hela datorn efter Virus med AVG.
Jag har använt CCleaner och rensat allt som går därifrån.
Något annat jag bör prova med?

Intel® Pentium Dual Core Processor T2390
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Äkta Windows Vista™ Home Premium

Bjuder på ev. stavfel
Citera
2008-08-18, 02:31
Medlem
bump!
Citera
2008-08-18, 02:44
Medlem
-jOE!s avatar
Kan det vara några tunga flashannonser som laddas på sidan? Skaffa Adblocker å blockera annonserna.
Citera
2008-08-18, 03:44
Medlem
Men det har ju fungerat tidigare och jag skulle vilja ha annonserna kvar..
Citera
2008-08-18, 04:13
Följer det inte med någon typ av Diagnostic cd's nu för tiden med Dell datorer? Den kanske kan berätta något. Låter som en fläkt kanske gått sönder i datorn.
Blir den varmare än vanligt också?
Citera
2008-08-18, 04:25
Medlem
Ja kanske, kan kika. Hur kollar jag enklast temperaturen i datorn då? SpeedFan?
Citera
2008-08-18, 04:33
Citat:
Ursprungligen postat av Piratkeps
Ja kanske, kan kika. Hur kollar jag enklast temperaturen i datorn då? SpeedFan?

Menade mest om datorn känns mycket varmare än tidigare om du har den tillexempel i knäet.
När jag ägde en bärbar Dell för några år sedan fick jag med en CD som gick igenom allt i datorn och rapporterade om något inte stod rätt till. Den testade även alla fläktarna i datorn. Om du har en sådan CD så hade jag provat att köra den.
Citera
2008-08-20, 16:57
Medlem
Hade ingen sådan skiva :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här