2008-08-16, 01:33
Bannlyst
Ubuntu kämpar i den nya ver att bli trådlöst! (8.10)

Hur går det?

Fungerar det som ni vill eller är det några problem?

Det ska fungera när den skarpa ver. släpps!

Vad har ni för erfarenheter hitills?
Citera
2008-08-16, 01:39
Medlem
Ödlans avatar
Jag som trodde att stöd för WLAN var äldre än Jesus
Citera
2008-08-16, 01:51
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan

Tom min Nokia har stöd för WLAN
Citera
2008-08-16, 02:47
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
som jag har förstått det är det följande koncept, snarare än hårdvarustödet som shuttleworth pushar för

"The idea being that we give you an Ubuntu experience you can have at home on a coffee table, take to the office, on the train or in a car and be connected the whole time in a very tactile sort of way.”

angående TS fråga hur jag uppfattar wlanstödet i ubuntu, mycket bra. fungerade direkt, eller jag fick godkänna en prompt och starta om.

dock kör jag arch linux nu för tiden, det fungerar såklart lika bra här bortsett från att jag själv fick installera modulen.
Citera
2008-08-16, 03:32
Medlem
En_Tavlas avatar
Jag har aldrig haft problem med ubuntu när det gäller trådlöst. Lite meck med ett USB-modem för mobilt bredband har jag haft, men annars aldrig ett enda problem med nätver. Visserligen har jag bara provat på sju olika datorer, men alla de sju kommer från olika år, så nog har de olika komponenter allt!
Citera
2008-08-16, 11:47
Medlem
TroyMcLures avatar
Har haft problem själv med ett Broadcom-kort. Löste det med ndiswrapper. Kan rekommendera denna om man sitter på en Broadcom. https://help.ubuntu.com/community/Wi..._(ndiswrapper).
Citera
2008-08-16, 16:50
Medlem
echelonxs avatar
ndiswrapper behövs inte för BCM4311. Drivrutinen i kärnan (b43) stödjer kretsen. bcm4328 och liknande däremot är en annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in