Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-15, 19:21
Medlem
justsome1s avatar
Tja, Min externa hårdisk (Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB) vill inte samarbeta med mitt Windows XP..
Allt har fungerat prima till igår då jag skulle ta fram lite bild material ifrån den, då ville den inte samarbeta, hade tur och en kompis skickade mig materialet istället så sket i det, trodde jag bara behövde starta om datorn. Men tydligen inte, felet kvarstå.

Det här händer:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/skitocksa.jpg

Har testat att koppla den till en annan datorn, fungerade inte samma sak där.
Har laddat ner diverse program till den, inget fungerar eller(står att den inte hittar den eller).
Har googlat och hittade en som hade samma problem, dock hade dom inte kommit fram till någon lösning(testade även dom förslagen som fanns där, inget har hjälpt).

Då jag har en hel del viktig information på den så vill jag helst inte lämna ifrån mig den utan att vara säker på att informationen kommer att vara kvar.

Tackar för All hjälp på förhand!
Citera
2008-08-15, 19:24
Medlem
LasseKongoos avatar
Kan du se hårddisken från "diskhantering" fönstret?
Citera
2008-08-15, 19:32
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Kan du se hårddisken från "diskhantering" fönstret?
Nej, den syns inte..
Citera
2008-08-15, 19:39
Medlem
justsome1s avatar
Tror jag kom på när felet uppstod.
Fragmenterade datorn för nån dag sedan, då valde program automatiskt även min externa. fast sen när fragmenteringen hade gått till 60% så skulle jag använda datorn så jag ryckte ur den externa å stängde av programmet, kan det ha något med det att göra :/:/?
Citera
2008-08-15, 20:22
Medlem
justsome1s avatar
Någon som har någon om ide vad jag kan göra? vill helst slippa skruva upp den och koppla in den till datorn via Sata, antar att garantin spricker då?
Citera
2008-08-15, 21:45
Medlem
liqueurs avatar
Min externa HD beter sig oxå på det viset, men den brukar starta upp om man startar disken utan USB kabeln i och låter den värma till sig i några minuter innan jag stoppar i USB kabeln.
Citera
2008-08-15, 22:46
Medlem
Jag har också en sån disk. Har hängt sig nån gång men då har jag dragit ur nätkabeln och nätdosan (tydligen där det hängt sig?) och sen funkade det igen. Har skett ett par ggr.
Citera
2008-08-16, 00:30
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liqueur
Min externa HD beter sig oxå på det viset, men den brukar starta upp om man startar disken utan USB kabeln i och låter den värma till sig i några minuter innan jag stoppar i USB kabeln.

När jag stoppar i nät adaptern så snurrar den upp(lampan börjar INTE lysa). sen stängs den av direkt efter den snurrat i typ 3-5sekunder, så vet inte riktigt om den är "uppvärmd" då :/ den brukar alltid ha nät adaptern inkopplad... det fungerar inte dock.. tack för tipset hursomhelst..
Citera
2008-08-16, 00:31
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchh
Jag har också en sån disk. Har hängt sig nån gång men då har jag dragit ur nätkabeln och nätdosan (tydligen där det hängt sig?) och sen funkade det igen. Har skett ett par ggr.
Fungerar inte :/ tack ändå...
Citera
2008-08-16, 00:41
Medlem
justsome1s avatar
Någon som vet om garantin spricker om jag plockar isär den och kopplar in den direkt till datorn?
Citera
2008-08-16, 15:49
Medlem
justsome1s avatar
ingen som vet något jag kan testa?
Citera
2009-01-25, 20:17
Medlem
Har exakt samma problem och disk. Någon som hittat en lösning? Provat allt i tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in