2008-08-15, 19:03
Medlem
Ardvahns avatar
Laddade nyss ner Mozilla Firefox. Efter installationen blev OS'et lite slött, och processorn började arbeta mycket.

Jag gick in i aktivitetshanteraren och upptäckte att både CPU och RAM arbetade med 50%. När jag sedan kollade på listan av processer fanns det inga processor som sammanlagt kunde ha dragit så mycket. Jag räknade ihop det och fick det till 5% om man utgick ifrån processerna som visades.

Använder Vista Home Premium. Vad är felet?
Startade om och nu har den slutat.
Citera
2008-08-15, 19:08
Medlem
w580is avatar
Vilka datordelar har du?
Citera
2008-08-15, 19:23
Medlem
timpakays avatar
Vista "använder" såpass mycket när du är ute i windows. När du väl startar och använder ett program som kräver mycket så använder det knappt någonting.
Citera
2008-08-15, 19:45
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Vista "använder" såpass mycket när du är ute i windows. När du väl startar och använder ett program som kräver mycket så använder det knappt någonting.

Nej. Nu gör jag ingenting och användningen ligger på 3%.
Eller menar du att Vista använder så mycket av och till? De aktuella processerna borde väl ändå visas i aktivitetshanteraren?

Har inga virus iaf vad jag kan se. Använder Kaspersky.
Citera
2008-08-15, 19:54
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardvahn
Nej. Nu gör jag ingenting och användningen ligger på 3%.
Eller menar du att Vista använder så mycket av och till? De aktuella processerna borde väl ändå visas i aktivitetshanteraren?

Har inga virus iaf vad jag kan se. Använder Kaspersky.

Ramen brukar ligga rätt stadigt runt 50% cpun varierar mer. Men det är inget konstigt. Ifall det är slött på riktigt (inte att cpun arbetar mer) så är det nog något vajsing.
Citera
2008-08-15, 19:57
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:
Ramen brukar ligga rätt stadigt runt 50% cpun varierar mer. Men det är inget konstigt. Ifall det är slött på riktigt (inte att cpun arbetar mer) så är det nog något vajsing.

Nej, några sådana problem har jag inte.
Tack för hjälpen.
Citera
2008-08-15, 21:29
Medlem
Vista visar inte alla processer automatiskt i task manager. Du får klicka nåt som säkert ligger nere i vänstra hörnet för att se dom (du måste vara admin).

Citat:

Om du har Vista och den ligger och kör nåt program i 50% hela tiden så har du nåt fel nånstans.
Citera
2008-08-15, 23:14
Medlem
timpakays avatar
Ramen ligger stadigt runt 50% (nästan 1gb hela tiden av 2gb) när man inte gör annat än leker runt på internet och så. Du menar att det är något fel då? Så har det varit sen jag installerade Vista och det påverkar inte program något, när jag spelar något spel som kräver mycket ligger Vista på 200mb ram eller nåt sånt.
Citera
2008-08-15, 23:28
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:
Ramen ligger stadigt runt 50% (nästan 1gb hela tiden av 2gb) när man inte gör annat än leker runt på internet och så. Du menar att det är något fel då? Så har det varit sen jag installerade Vista och det påverkar inte program något, när jag spelar något spel som kräver mycket ligger Vista på 200mb ram eller nåt sånt.

Tror han syftar på processorn.

Hursomhelst så var problemet temporärt, har inte haft det sen dess, undrar dock vad det kan ha varit. Gjorde inte direkt några krävande saker med datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in