Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-15, 16:54
Medlem
När jag scannar datorn med NOD32 och en farlig fil hittas får jag upp en ruta där det står att t.ex en trojan har hittats och att filen kan tas bort, i den rutan finns det flera olika knappar där det står bland annat <Leave> och <Delete>.
Problemet är att jag bara kan trycka på <Leave>, de andra knapparna är gråa och går inte att trycka på.
Jag har ställt in så att farliga filer automatiskt ska tas bort om någon hittas utan att jag ska bli tillfrågad om vad som ska göras, men det har inte hjälpt.
Visst skulle jag kunna leta upp de farliga filerna och ta bort manuellt, men det ska väl ändå NOD32 ta hand om automatiskt?

Jag har även scannat datorn med Ad-Aware, men jag har inte lyckats välja vilken hårddisk jag vill scanna, jag har bara kunnat scanna C:, jag har nämligen en extern hårddisk som är fylld med virus/trojaner/spyware etc. som jag vill slippa att formatera.
Citera
2008-08-15, 17:34
Medlem
Nappjucks avatar
Kanske du kör på en bannad licens? Eller dylikt, testa att installera om NOD32 annars.
Citera
2008-08-15, 19:01
Medlem
Har du kollat så inte filerna automatiskt har hamnat i karantän? Jag rekommenderar iaf att du tankar Malwarebyte's AntiMalware och drar en scann.
Citera
2008-08-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Har du kollat så inte filerna automatiskt har hamnat i karantän? Jag rekommenderar iaf att du tankar Malwarebyte's AntiMalware och drar en scann.

Jag har valt att NOD32 automatiskt ska lägga filer i karantän, ska testa att inte välja det nu efter jag har avinstallerat NOD32 och installerat om det, det visade sig att det var virus i min piratversion.

Ska testa att tanka det du föreslår och dra en scan när jag har tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in