2008-08-15, 19:14
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theSyndicate
flashback forum ligger väl inte sverige tror jag just för att komma undan de reglerna.

Flashback Enterprises Ltd. är ett brittiskt bolag men servern i sig står och tuggar i Sverige.
Citera
2008-08-15, 20:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Varje skribent har upphovsrätten till sina inlägg förutsatt att de uppnår verkshöjd.

Kanske fem till tio procent av inläggen på FB skulle nå upp till nivån verkshöjd. Alla tiotusentals inlägg som lyder "Word" eller "tar du den i tvåan?" kan nog inte anses uppfylla kravet för verkshöjd.
Citera
2008-08-15, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varje skribent har upphovsrätten till sina inlägg förutsatt att de uppnår verkshöjd.

Kanske fem till tio procent av inläggen på FB skulle nå upp till nivån verkshöjd. Alla tiotusentals inlägg som lyder "Word" eller "tar du den i tvåan?" kan nog inte anses uppfylla kravet för verkshöjd.

Word. Tar du den i tvåan?

ON topic - fattar du vad rik man skulle vara om man ägde 2anskämtet och krävde royalties varje gång det användes!?!
Citera
2008-08-15, 23:41
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Word. Tar du den i tvåan?

ON topic - fattar du vad rik man skulle vara om man ägde 2anskämtet och krävde royalties varje gång det användes!?!

eftersom det är mer eller mindre förbjudet tror jag inte det va?
Kanske för några år sen då det fortfarande var småskojjigt.

Det är för övrigt att de flesta(inte du smartskalle) inte har någon aning om när och var uttrycken kom till, men vi som var med minns det med glädje, eller ja tills det blev helt sönderspammade d.v.s.
Citera
2008-08-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Vet inte om jag postar detta i rätt forum.

Får man trycka en bok med inlägg och dylikt från flashback i en bok och trycka upp för försäljning?
Enligt admin råder copyleft.
Eftertryck rekommenderas!
https://www.flashback.org/showthread.php?p=1722159#post1722159

Sugen på bokbranschen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem