Bakgrund:
Jag har jobbat 15 månader på ett företag, som vi kan kalla företag A.
Under hela den här tiden så har jag haft olika tillfälliga anställningsformer,
typ vikarie, tidsbegränsad anställning. Mina närmaste chefer är helnöjda med
min arbetsinsats och har tydligt uttalat en vilja om att jag skall bli tillsvidareaanställd.
Beslut om anställningar ligger dock högre upp i organisationen.
Jag trivs även väldigt bra med arbetskamrater och arbetsuppgifter.
Givetvis är jag urless på att företaget inte får arslet ur vagnen och bestämmer sig
för att tillsvidareanställa.
Nyligen blev jag kontaktad företag B och blivit uppmanad att söka hos dem. (Jag har en
periodvis efterfrågad kompetens vilket gör att företag iband hör av sig om jobberbjudande.)
Jag har varit på två olika intervjuer på företag B och får besked i nästa vecka. Jag begäre
en hyffsat hög lön på företag B, vilket de inte reagerade negativt på. Med högsta sannolikhet får jag
ett erbjudande från dem.
Helst av allt vill jag fortsätta på företag A men med tillsvidareanställning och en rejäl
löneökning. Jag är dock beredd på att tacka ja till företag B om inte företag A väldigt
snabbt förbättrar mina villkor.
Till själva frågan:
Skall jag redan nu förvarna företag A om vad som är på gång eller vänta tills jag har
ett konkret erbjudande från företag B?
Risken om jag förvarnar:
-Om företag B drar sig ur så har jag kommit med tomma "hot".
Risken om jag inte förvarnar:
-Företag A, som är gigantiskt, hinner troligen inte få fram ett erbjudande och jag får lämna
ett jobb och arbetskamrater jag trivs med i onödan.
Jag har jobbat 15 månader på ett företag, som vi kan kalla företag A.
Under hela den här tiden så har jag haft olika tillfälliga anställningsformer,
typ vikarie, tidsbegränsad anställning. Mina närmaste chefer är helnöjda med
min arbetsinsats och har tydligt uttalat en vilja om att jag skall bli tillsvidareaanställd.
Beslut om anställningar ligger dock högre upp i organisationen.
Jag trivs även väldigt bra med arbetskamrater och arbetsuppgifter.
Givetvis är jag urless på att företaget inte får arslet ur vagnen och bestämmer sig
för att tillsvidareanställa.
Nyligen blev jag kontaktad företag B och blivit uppmanad att söka hos dem. (Jag har en
periodvis efterfrågad kompetens vilket gör att företag iband hör av sig om jobberbjudande.)
Jag har varit på två olika intervjuer på företag B och får besked i nästa vecka. Jag begäre
en hyffsat hög lön på företag B, vilket de inte reagerade negativt på. Med högsta sannolikhet får jag
ett erbjudande från dem.
Helst av allt vill jag fortsätta på företag A men med tillsvidareanställning och en rejäl
löneökning. Jag är dock beredd på att tacka ja till företag B om inte företag A väldigt
snabbt förbättrar mina villkor.
Till själva frågan:
Skall jag redan nu förvarna företag A om vad som är på gång eller vänta tills jag har
ett konkret erbjudande från företag B?
Risken om jag förvarnar:
-Om företag B drar sig ur så har jag kommit med tomma "hot".
Risken om jag inte förvarnar:
-Företag A, som är gigantiskt, hinner troligen inte få fram ett erbjudande och jag får lämna
ett jobb och arbetskamrater jag trivs med i onödan.