2008-08-14, 23:11
Medlem
Ayahs avatar
Hej, jag har precis kommigt igång med att ancända tveristy på en väldigt "basic" nivå, dvs, Jag förstår hur jag lägger till filer och hur jag delar ut dem!

Nu är det såhär att jag har hört ryckten om att det skall vara möjligt att streama mkv till PS3 och att TVersity kodar om strömmen så att PS3'an kan godta och spela up BLU-ray kvalitet.

Är det någon som har en anning om hur detta fungerar och hur jag skall gå till väga för att kunna göra detta!
Citera
2008-08-14, 23:17
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayah
Hej, jag har precis kommigt igång med att ancända tveristy på en väldigt "basic" nivå, dvs, Jag förstår hur jag lägger till filer och hur jag delar ut dem!

Nu är det såhär att jag har hört ryckten om att det skall vara möjligt att streama mkv till PS3 och att TVersity kodar om strömmen så att PS3'an kan godta och spela up BLU-ray kvalitet.

Är det någon som har en anning om hur detta fungerar och hur jag skall gå till väga för att kunna göra detta!

Du måste ha rätt codec för att kunna spela upp mkv, om du tex. kör k-lite codecpack så blir inte resultatet så bra. Kör med Haali Media Splitter och FFDShow Tryouts istället.
Citera
2008-08-14, 23:25
Medlem
Ayahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Du måste ha rätt codec för att kunna spela upp mkv, om du tex. kör k-lite codecpack så blir inte resultatet så bra. Kör med Haali Media Splitter och FFDShow Tryouts istället.

Ok. Laddade ner Haali matroska splitter och installerade det men jag förstår inte riktigt varför. Ska jag använda det igenom TVeristy som en codec? Hur?
Citera
2008-08-14, 23:28
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ok. Laddade ner Haali matroska splitter och installerade det men jag förstår inte riktigt varför. Ska jag använda det igenom TVeristy som en codec? Hur?

Det behöver du inte tänka på, Tversity fixar den biten själv.
Citera
2008-08-14, 23:29
Medlem
Ayahs avatar
Citat:
Det behöver du inte tänka på, Tversity fixar den biten själv.

Aha, kändes lite för simpelt bara Så nu är det i stort sätt bara att slänga in .mkv filerna och köra?
Citera
2008-08-14, 23:32
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Aha, kändes lite för simpelt bara Så nu är det i stort sätt bara att slänga in .mkv filerna och köra?

Du får väl prova, det fungerade fin fint för mig i alla fall.
Det kan ha varit något mer jag justerade, men inte som jag minns i alla fall, det var ett tag sedan jag installerade.
Citera
2008-08-14, 23:36
Medlem
Ayahs avatar
Citat:
Du får väl prova, det fungerade fin fint för mig i alla fall.
Det kan ha varit något mer jag justerade, men inte som jag minns i alla fall, det var ett tag sedan jag installerade.

Jag får testa så snart jag har möjlighet! Tack för hjälpen! Jag återkommer ifall det uppstår några problem!
Citera
2008-08-14, 23:41
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Jag får testa så snart jag har möjlighet! Tack för hjälpen! Jag återkommer ifall det uppstår några problem!

En sak till som jag kom att tänka på, tror det är nödvändigt för att det ska fungera, tjänsten Tversity måste köras med administratörsrättigheter, men det märker du.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in