2008-08-14, 22:34
Bannlyst
Finns det att köpa? Jag tänkte, ankfiléer eller nåt sånt.

På många kinakrogar har dom ju anka på menyn, någon som testat och hur smakar det?
Citera
2008-08-14, 22:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskartraktor

På många kinakrogar har dom ju anka på menyn, någon som testat och hur smakar det?
Smakar alldeles utmärkt. Och ja, den finns att köpa i de flesta välsorterade affärer (fryst oftast). Ankbröst är en delikatess.

~Paul~
Citera
2008-08-14, 23:22
Medlem
Cosmic Kids avatar
Har dock varit lite svårt att hitta sista tiden, ialla fall i butikerna i vårt kvarter på söder...iofsig finns det väl alltid på söderhallarna men då blir det ju så jäkla dyrt...
Citera
2008-08-14, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raskartraktor

smakar lite kyckling.
Citera
2008-08-15, 00:19
Medlem
quaertys avatar
Anka är riktigt gott. Finns en tråd i ett närbesläktat forum om du söker inspiration:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=702310
Citera
2008-08-15, 06:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anzor
smakar lite kyckling.
Om din anka smakar kyckling då låter det som du åt kyckling för anka smakar inte ens i närheten, i alla fall inte våra myskisar vi ätit.

Om man har chansen att välja eller kan få tag i så ska man satsa på myskanka som har ett helt underbart gott kött.
Tycker att det är den godast tamfåglen i köttet i äter.

Netto hade fryst anka inte för så himla längesedan dock vet jag inte vilken sort det var men antagligen inte myskanka.
Citera
2008-08-15, 09:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om din anka smakar kyckling då låter det som du åt kyckling för anka smakar inte ens i närheten, i alla fall inte våra myskisar vi ätit.

Om man har chansen att välja eller kan få tag i så ska man satsa på myskanka som har ett helt underbart gott kött.
Tycker att det är den godast tamfåglen i köttet i äter.

Netto hade fryst anka inte för så himla längesedan dock vet jag inte vilken sort det var men antagligen inte myskanka.
Nettos anka är tyvärr ingen vidare. De är för små och innehåller för lite fett.

~Paul~
Citera
2008-08-15, 11:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Nettos anka är tyvärr ingen vidare. De är för små och innehåller för lite fett.

~Paul~
Hade det stått att det var myskanka på nettos så hade jag köpt.
Även morsan sa att det störta sannolik är nått annat och hon nämnde en sort och är det den sa hon att jag inte behöver göra mig besvär pga den är inte så bra.

Och nu bekräftade du det också
Och skönt man inte testade ändå för hade blivit grymt besviken om det inte hade varit en god anka :/
Citera
2008-08-15, 11:24
Medlem
Squalos avatar
Ankas utseende är ju långt ifrån kyckling. Så där kan man ju inte ta fel.

Anka på Netto. Det är humor!

Jag har inte tittat efter någon på ett tag, så jag vet inte om det har blivit tunnare med det i butikerna.
Citera
2008-08-15, 12:00
Medlem
Seamus Costellos avatar
Anka är det ädlaste av fjäderfä. Flytta tråden till "finsmakare", slå ihop den med anktråden där. För det är ankan värd.
Citera
2012-06-19, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anzor
smakar lite kyckling.
Ska äta Ankbröstfilé på Torsdag eller kanske lördag. Men att det smakar dom kyckling tycker inte jag. Anka är ju rött kött och kan ätas lite blodig eller rosa.
Citera
2012-06-19, 11:49
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteman90
Ska äta Ankbröstfilé på Torsdag eller kanske lördag. Men att det smakar dom kyckling tycker inte jag. Anka är ju rött kött och kan ätas lite blodig eller rosa.

Godast är den rosa. Är den för blodig blir den bara seg. Jag kan tycka att cannetebröst som då är hon-ankan är lite schystare, bara för den är snäppet mindre och mer lagom i portions storlek, vanligt ankbröst kan ibland vara groteskt stora :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in