Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
För Monkeytronic och övriga tyskspråkiga kan jag meddela att albumen för några år sedan fanns tillgängliga i Tyskland. Köpte Slottet vid de sju källorna och Den förtrollade hunden i Berlin och har haft stor glädje av dem sedan dess

.
Ah, tack för tipset men dom "vanliga" albumen har jag på svenska. Det jag blev nyfiken var dom där korta historierna som tydligen getts ut i en ny fransk praktutgåva. Tyvärr gissar jag att en engelsk översättning av dom är osannolik och att möjligheterna för en svensk översättning är försumbara. Fast kanske tyskarna är mer intresserade? Kan vara värt att kolla efter, och så kunde man eventuellt få nån nytta av den där skoltyskan.
Citat:
Dom är helt okej. Verkligen helt okej. Jag är väldigt nöjd med att ha hertigens ring i min ägo dock. I perfekt skick dessutom. Albumet är inte bara bra utan väldigtt svårt att få tag på.
Johan solo är sådär enligt mig, inte enbart för att Pellevin saknas utan helt enkelt för att serien inte var så bra i början. Det jag gillar minst är dock Vikingarnas ed, där Pellevin är med.
Fast Hertigens ring är ju ett Pellevinalbum. Du menar kanske Förrädaren? Eller tolkar jag dig helt fel nu (du menade kanske inte att det är ett Johan solo-äventyr?). Hertigens ring iallafall är mycket bra, läste faktiskt om just det albumet alldeles nyligen.
EDIT: Ah, jag ser nu att ni redan diskuterade Hertigens ring, Glöm allt jag sa. Var den verkligen så svår förresten?