2009-02-03, 15:55
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Viking
Frågan är väl varför the outlander bara inte väntade på sina polare och sedan nukade monstret från orbit....

Men nej..vi måste göra en fälla som innebär att hundra pers dör

Iof inte riktigt vettigt att leta logiska missar i en film som denna. Jag tyckte om den. Skön action, roliga vikingar och snygga effekter. 4/5, och då får den ett pluspoäng bara för att det var vikingar med.

Tog ju uppenbart lång tid för hans polare att hitta honnom. Han kanske inte ville vänta i flera veckor medans Moorwen slaktar halva Norge.
Men jaja, är ju inte direkt svårt att hitta hål i en sci/fi creature-feature.
Ni som inte gillade den kan titta på Juno igen för tionde gången istället.
Citera
2009-02-03, 16:00
Medlem
antagonistens avatar
Jag såg den här filmen igår och tycker faktiskt att den är rätt underhållande trots att den är rätt B.
Många av CGI-effekterna var förvånansvärt snygga även om det fanns ett par scener som var ruskigt dåligt animerade.

Det är inte direkt Oscarsmaterial, men däremot fungerar det helt OK som underhållning någon dag när man har tråkigt.
Citera
2009-02-06, 02:16
Medlem
Den var bland det sämsta film jag någonsin sett. Hur kan det vara möjligt för en tjej att först sticka in en kniv i ett berg och sedan hänga med all sin tyngd i den. Nej det var bland det mest orealistiska och tråkigaste världens har skådat. Handlingen sög också åsnekuk. Den var så dålig att den gjorde mig förbannad.
Citera
2009-02-06, 02:19
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag såg den här filmen igår och tycker faktiskt att den är rätt underhållande trots att den är rätt B.
Många av CGI-effekterna var förvånansvärt snygga även om det fanns ett par scener som var ruskigt dåligt animerade.

Det är inte direkt Oscarsmaterial, men däremot fungerar det helt OK som underhållning någon dag när man har tråkigt.

Precis vad jag också tycker.

Denna film var ingen riktig höjdare som jag skulle kunna se om och om igen. Heller ingen som ligger på min topplista. Däremot så var den inte en film som jag fick lida igenom. Den gick såklart att se på, för att fördriva tiden lite snabbt.
Citera
2009-02-06, 09:00
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
riktigt bra film, grymma vikingar o en söt tjej. Slog alienfilmerna med råge iallafall.

Enda jag hängde upp mig på var allt snack om franker och ruser, jag menar vad fan skulle de göra i norge? lite off för dom.

rekommenderar den starkt i vart fall!

Förövrigt skönt att vissa i tråden börjar hålla med, trodde jag var tokig där ett tag.
Citera
2009-02-06, 09:53
Medlem
pzycons avatar
Tyckte att den första halvan var som taget från sagan om ringen och andra fantasy filmer. Det ända jag tyckte var bra var Ron Perlman hur bad ass som helst . Filmen i övrigt var ganska tråkig och ologisk.
Citera
2009-02-06, 10:06
Medlem
Nedomanskys avatar
Ingen film jag kommer att rekommendera...
Citera
2009-02-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
riktigt bra film, grymma vikingar o en söt tjej. Slog alienfilmerna med råge iallafall.

Enda jag hängde upp mig på var allt snack om franker och ruser, jag menar vad fan skulle de göra i norge? lite off för dom.

rekommenderar den starkt i vart fall!

hmm.. Låt mig gissa. Du diggade starship troopers 2 också va? Fy fan, antingen är du både blind och döv eller så har du en grav utvecklingsstörning. Ryck upp dig nu för helvete. Jag hade slitit ur din ryggrad om du var min vän och hade fått mig att se den här jävla piss filmen.

Fred ut
Citera
2009-02-06, 14:31
Medlem
Mystiqes avatar
Filmen dög till en tråkig kväll...

3/5
Citera
2009-02-06, 16:36
Medlem
Willy.Ganks avatar
En kass film, trodde den skulle vara hyfsad men istället får man se "drakar". Dessa "drakar" kan vara det fulast designat monstret någonsin, vafan tänkte dom när dom kom på de röda antennerna? Nej usch och fy på denna film. Det ända som var bra var Ron pearlman annars höll jag på att somna och slutet var snuskigt dåligt.
Citera
2009-05-11, 10:39
Medlem
Krappfiskarns avatar
Tyckte den var bra faktiskt, ingen kioskvältare, men helt klart bra.

Att man fick se Ron fucking Perlman ökade bara sevärdheten.

7/10 ... helt klart mer sevärdig än Pathfinder.
Citera
2009-05-17, 20:10
Medlem
Filmen var helt ok. Även fast draken var ful och den gjorde samma jävla vrål om och om igen som man har hört 10 000 gånger i tidigare filmer och dataspel.

7/10, den där flintskalliga killen med mjöd i en död kanin va ju bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in