2011-10-27, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
Kan lova dig att Cheers varken har folkpiss eller alkoholfritt i kranarna. vill du bli lurad finns andra ställen i närheten som lär hålla på med sådant.
Tröskeln hög den dan du satt där?
blev inte dem av med alkoholtillståndet för ett tagsedan, tycker att det låter väl troligt isåfall?
Citera
2011-10-27, 13:46
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
blev inte dem av med alkoholtillståndet för ett tagsedan, tycker att det låter väl troligt isåfall?
För ett par årsedan blev det indraget pga av bl a släpande skatter, när det var löst hävdes indragningen. Och eftersom de överklagade beslutet var dom aldrig utan tillstånd efter som tillståndet fortsatte gälla under överklagans löptid.
Varför skulle de servera folkis och alkholfritt för något som är utagerat sedan länge?
JAg har ju aldrig gått därifrån nykter iaf

Edit: En postning om det indragna tillståndet fårn tidigare i tråden... https://www.flashback.org/sp17476937
Senast redigerad av daim_gbg 2011-10-27 kl. 13:53.
Citera
2011-10-27, 14:15
Bannlyst
Citat:
För ett par årsedan blev det indraget pga av bl a släpande skatter, när det var löst hävdes indragningen. Och eftersom de överklagade beslutet var dom aldrig utan tillstånd efter som tillståndet fortsatte gälla under överklagans löptid.
Varför skulle de servera folkis och alkholfritt för något som är utagerat sedan länge?
JAg har ju aldrig gått därifrån nykter iaf

Edit: En postning om det indragna tillståndet fårn tidigare i tråden... https://www.flashback.org/sp17476937
ett par årsedan säger du, det var ju skriverier om detta stället för bara några månadersedan då det var fel med skatter osv. vad blev summan av kardemumman i detta fallet då?
Citera
2011-10-27, 14:23
Medlem
Laxons avatar
Rekommenderar MegaLaser's sunkrunda.
Citera
2011-10-27, 15:17
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
ett par årsedan säger du, det var ju skriverier om detta stället för bara några månadersedan då det var fel med skatter osv. vad blev summan av kardemumman i detta fallet då?
Ja, det var ett par årsedan. Det var 2009 det du skriver om, kollar du datumen i länken ovan så ser du själv, alltså inte ett par månader sedan. Efter 2009 har det inte varit något problem för Cheers med utskänkningstillståndet.

Edit: Antar att du blandar ihop Cheers med Chez Amiz på Vasaplatsen som nyligen åkte på med skatter och annat
Senast redigerad av daim_gbg 2011-10-27 kl. 15:24.
Citera
2011-10-27, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ja, det var ett par årsedan. Det var 2009 det du skriver om, kollar du datumen i länken ovan så ser du själv, alltså inte ett par månader sedan. Efter 2009 har det inte varit något problem för Cheers med utskänkningstillståndet.

Edit: Antar att du blandar ihop Cheers med Chez Amiz på Vasaplatsen som nyligen åkte på med skatter och annat
kan vara så att jag blandar ihop dem två, ber om ursäkt isåfall...
Citera
2011-10-28, 10:51
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
kan vara så att jag blandar ihop dem två, ber om ursäkt isåfall...
Lätt hänt, ganska vanligt att de 2 blandas ihop
Citera
2011-10-28, 13:21
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Alysa, bakom kebaben i Nordstan
Halta Lotta, Redbergsplatsen
Sejdeln (2:a Långgatan, say no more..)

Alysa är fan defintionen av sliskigt hak.
Citera
2011-10-28, 18:18
Medlem
Skägg-Krales avatar
Golden days. Sunkigare blir det inte. Hugaligen, vilken jävla inredning och vilka fyllon som hänger där mitt i veckan!
Citera
2011-12-27, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Haha, jag vet hur läget är där...
Men "sliskigaste pub" är trådens namn, ska vi börja dra in pizzerior osv (trots att det går att supa till där) så blir diskusionen lite annorlunda tycker jag.
Den bästa kröka pizzerian i västra Gbg.. du vet aldrig vad som händer där.
En sittning en vardagskväll kan sluta i slagsmål, tjaffs,ambulansfärder,otrevligt bemötande av personalen.Men trots detta vill jag slå ett slag för detta ställe.. stans bästa uteservering, hög raggfaktor en solig sommardag och bra span läge..
inomhus är det väldigt gemytligt. och trevliga gäster.
så jag kan verkligen rekommendera ett besök på Kaverös Pizzeria
ett pittoreskt hål i väggen.. som det såg ut i grekland för 30 årsedan.
Väl mött
Rippero
Senast redigerad av Rippero 2011-12-27 kl. 03:58.
Citera
2011-12-28, 12:39
Medlem
Gift44s avatar
Är det någon som har lite uppdatering om Majorna/Kungsladugård? Planerar en sunkrunda i övermorgon. Hur ligger det till med Silverkällan, Västerhus, Hemmaplan, Gröna Brunnen... Finns det kvar nåt ställe i hörnet mellan Ekedal och Godhem?
Citera
2011-12-28, 16:57
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Är det någon som har lite uppdatering om Majorna/Kungsladugård? Planerar en sunkrunda i övermorgon. Hur ligger det till med Silverkällan, Västerhus, Hemmaplan, Gröna Brunnen... Finns det kvar nåt ställe i hörnet mellan Ekedal och Godhem?

En pizzeria tror jag (rätta mig gärna), men om jag minns rätt ser den iaf utifrån rätt okej ut.

Annars är det fan....sunk alltså. Majorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in