2011-08-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreseen
Andra Lång har sålt ut, skitliv

Kan nog hålla med lite där.

Andra Långgatan med Kellys och andra ställen verkar numera mest befolkas av 25-åriga hipsterskillar och skrikiga småbrudar från förorterna.

Kriteriet på att kvala in som en äkta sunkkrog måste väl ändå vara en viss mängd hel- o halvalkade stamgäster som bor i närheten av krogen.
Citera
2011-08-25, 05:18
Medlem
golden days i göteborg är inte nattklubb längre va?
Citera
2011-08-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modre
golden days i göteborg är inte nattklubb längre va?
Nej, och de har höjt åldersgränsen med.

Jag tycker att Charlies är bland dem sunkigare ställerna på grund av att de försöker ge ett intryck av att vara modernt och fräscht. Blinkade ljussilngor i olika färger, kakelplattor på golvet som saknas och som har spruckigt, av 3 eller 4 toaletter så fungerar 1. Resten var fyllda med piss, skit och papper, dessutom så fattades det ett handtag samt lås till den ena toalettdörren. De har dålig bartender osv.
Senast redigerad av JungleBoB 2011-08-25 kl. 12:55.
Citera
2011-09-03, 23:36
Medlem
pl0p3s avatar
Sitter på cheers och är pissbesviken. Ölen smakar folkis och cidern vi beställde är garanterat alkoholfri.
Citera
2011-09-04, 11:13
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Slagpåse
Pullman har jag aldrig ö.h.t vågat mig in på...

Det är till Pullman man går för att verkligen se och höra untermenschen umgås, och man får sig en vink om vad som rör sig i huvudet på samhällets lägsta folklager. Man får vara klädd hur man vill, och gymnastikskor tillsammans med frack går alldeles utmärkt. Trasiga skor är OK och lite dansande husflugor runt huvudet får väl passera.

+ Humana priser

- Klientelet
Citera
2011-09-04, 11:18
Medlem
Blifullidags avatar
Tyrolen på liseberg.
Silverkällan i Majorna.
Boheme i Frölunda.
Gröna draken (ellr är det silverdraken?? )"kinakrog" i kville.
Där hittar ni samhällets bottenskrap.
Citera
2011-09-05, 23:28
Medlem
Rest. Persikogården bredvid Sjöfartsmuséet. Alkisstammisar som somnat på borden klädda med klibbiga plastdukar. Billig öl och ljummen läsk på 2 litersflaska som stått halvöppnad hela dagen. Maten var helt ok. dock.
Citera
2011-09-09, 07:22
Medlem
XiaoWus avatar
Röda Rummet! Huh, jag ryser, bliv ditsläpad när jag fyllde 18, ALDRIG MER! Efter att ha varit där en timme hade jag ingen lust att gå ut mer resten av året. Snorhög, skitdålig musik, unga invandrarkvinnor som dansar sensuellt och medelålders män som stirrar i jakt på kött.
Citera
2011-09-09, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XiaoWu
Röda Rummet! Huh, jag ryser, bliv ditsläpad när jag fyllde 18, ALDRIG MER! Efter att ha varit där en timme hade jag ingen lust att gå ut mer resten av året. Snorhög, skitdålig musik, unga invandrarkvinnor som dansar sensuellt och medelålders män som stirrar i jakt på kött.
vakna nu!

röda rummet hette det för lääängesedan, nu heter det lust och dem har nya ägare, humana priser och bättre musik...
dock så skulle dem kunna måla om vissa väggar!
Citera
2011-09-16, 00:34
Medlem
georgstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreseen
Andra Lång har sålt ut, skitliv

På Andra lång ligger fortfarande The Rover, Tullen och Jazzå. Utmärkta ställen alla tre. Café Republik verkar också OK (även om man inte satsat ihjäl sig på inredningen, men det kompenseras av bra öl).
Sedan finns det bortåt ett dussin ytterligare ställen som jag personligen inte känner till men som jag har lite fördomar om och därför går jag inte dit -- men fördomar hade jag också om Café Republik.
SG
Citera
2011-10-24, 16:15
Medlem
daim_gbgs avatar
Gröna Brunnen på Jägerdorffsplatsen är ett av de sunkigaste ställen jag satt min fot på, fick bokstavligen talat gå på en däckad stammis som låg mitt i entrén för att komma in...
Bordet framstår som en lyxkrog i jämförelse.
Misären är total där.

Pizzahaket i Kaverös Centrum som nämnts tidigare kan jag hålla med om tillhör topp 3 sunk i Götet...
Var inne och köpte en kebab - kom därifrån med en vidrig kebab och ett mordhot från en "trevlig stammis som inte menar något illa" Allt för att man aldrig varit där förut och tydligen störde nått spån i hans lunchbira med sin blotta närvaro...

Golden Days tycker jag har skärpt till sig och bättrat sig, framförallt efter renoveringen för ett årsedan...

Hur är det på Majornas Krog nuförtiden? Har inte varit där sedan 95 då tjejerna som jobbade där hade lika mycket "mjöl" i näsan som de hade på röven från pizzabagarn. Dock hade de jävligt goda pizzor på den tiden... Och ett snack med Kenta Andersson var ju alltid trevligt....

Edit:
Hörde rykten om att La Bohemé på Frölunda Torg kursat. Om det stämmer är det tydligen bartömning på lördag dessutom. Så ni som vill uppleva ett äkta legendariskt sunkhak, passa på
Senast redigerad av daim_gbg 2011-10-24 kl. 16:23.
Citera
2011-10-27, 12:28
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Sitter på cheers och är pissbesviken. Ölen smakar folkis och cidern vi beställde är garanterat alkoholfri.
Kan lova dig att Cheers varken har folkpiss eller alkoholfritt i kranarna. vill du bli lurad finns andra ställen i närheten som lär hålla på med sådant.
Tröskeln hög den dan du satt där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in