• 1
  • 2
2008-08-14, 01:22
Medlem
torrenttobbes avatar
Hej min kra vnner.
Det ligger till shr, jag ska infrskaffa mig en ny mac och det ska bli en iMac.
Men, vilken ska jag ha? r det vrt pengarna att ta 24"?
r ATi Radeon HD 2600 Pro 256 MB ngonting att ha verhuvudtaget?
Vill bara kunna spela spel till viss del, det enda viktiga r ju egentligen att Starcraft 2 fungerar.
Men jag har sn ngest ver vilken jag ska kpa, det finns vl inga rykten som tyder p att det borde bli en uppgradering snart? Borde jag vnta tills september nr dom slpper dom nya macbook och macbook pro? (antagligen)
Vad tycker ni om er iMac? ngrar ni att ni inte kpte en kraftigare/klenare osv osv alla tips r bra tips!
Citera
2008-08-14, 13:26
Medlem
torrenttobbes avatar
r det ingen som har ngon id?
Citera
2008-08-14, 13:30
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
r det ingen som har ngon id?

iMac uppdaterades ganska nyligen s det r ett skert kp. Det r Macbookarna som vntas uppdateras.

Men, ja. Vad behver du och hur mycket vill du lgga. iMac 24 skulle jag vlja om jag haft rd
Citera
2008-08-14, 14:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
iMac uppdaterades ganska nyligen s det r ett skert kp. Det r Macbookarna som vntas uppdateras.

Men, ja. Vad behver du och hur mycket vill du lgga. iMac 24 skulle jag vlja om jag haft rd

ja nr man kollar i affren r det ju en jvla skillnad p 20" och 24".
Citera
2008-08-14, 14:19
Medlem
Ap-ungens avatar
Och vilken lutar det t?
Citera
2008-08-14, 14:34
Medlem
Den stora skillnaden mellan 20" och 24" r vl att 20"-aren anvnder en sunkig TN-panel som bara kan visa 262000 frger och har kass betraktningsvinkel medan 24"-aren anvnder en fin IPS-panel kapabel att visa alla 16,7 milj frger.

Jag har sjlv en Macbook Pro men ville uppgradera till iMac s fr ngra veckor sen bestllde jag en 24". Den var helt underbar: snygg, tunn, nstintill ljudls, klar och bra skrm men det var bara ett problem. Den gick inte att justera i hjdled. Den var vldigt hg och jag fick sitta med huvudet snett lutande uppt. Det ledde till att jag fick nackvrk och tillslut gav jag upp och lmnade tillbaka den. S nu tragglar man vidare med den brbara istllet.
Citera
2008-08-14, 14:45
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Den stora skillnaden mellan 20" och 24" r vl att 20"-aren anvnder en sunkig TN-panel som bara kan visa 262000 frger och har kass betraktningsvinkel medan 24"-aren anvnder en fin IPS-panel kapabel att visa alla 16,7 milj frger.

Jag har sjlv en Macbook Pro men ville uppgradera till iMac s fr ngra veckor sen bestllde jag en 24". Den var helt underbar: snygg, tunn, nstintill ljudls, klar och bra skrm men det var bara ett problem. Den gick inte att justera i hjdled. Den var vldigt hg och jag fick sitta med huvudet snett lutande uppt. Det ledde till att jag fick nackvrk och tillslut gav jag upp och lmnade tillbaka den. S nu tragglar man vidare med den brbara istllet.

Knns som att du hade fr lg stol alt. fr hgt skrivbord om du tycker en iMac var fr hgt upp men en MBP r i rtt hjd...
Citera
2008-08-14, 15:39
Medlem
torrenttobbes avatar
S av tyda av det hr s r det stor skillnad i bildkvalitet mellan 20" och 24"?
Citera
2008-08-14, 16:07
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
S av tyda av det hr s r det stor skillnad i bildkvalitet mellan 20" och 24"?

Vissa ser det inte alls, vissa upplever det som otroligt irriterande.

Jag sger att 24" har mycket mycket bttre bild n 20"

Men har du en vanlig TFT nu som du r njd med s googla och kolla om den har 6bits TN-panel, har den det och du r njd s r du skert njd med 20" iMac ocks.
Citera
2008-08-14, 16:45
Medlem
FreshCheeses avatar
r mycket njd med 24"-aren men kan hlla med om att det inte skulle ha varit ngon nackdel (!) att kunna justera den i hjdled. Ergonmerna fresprkar ju att skrmens verkant ska ligga i hjd med gonen och den r i mitt fall p grnsen fr hg fr det med litet knningar i nacken som fljd - inget jtteproblem dock.

Tyvrr r det ju s att stolen mste justeras efter benens lngd och bordet efter armarna s d blir det inte mycket man kan gra t datorn i det hr fallet.

Men jag r mycket njd med den. Ett gott kp. Jag tycker steget upp till 24" r vrt sitt pris.
Citera
2008-08-14, 18:54
Medlem
Sgt John Keels avatar
Om inte annat s r ju 24" den enda som kan ha 8800-kortet.

/Adrian
Citera
2008-08-14, 19:44
Medlem
AdamJ5s avatar
Jag kan bara sga att jag r vldigt njd med min 20-tummare. Jag har basversionen, och jag tvivlar inte en sekund p att den klarar SC2 galant. Har du rd s r det s klart sknt att kpa 24-tummarn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in