Nja, dom två företagen jag pratar om är egna företag alltså, det första ett handelsbolag och det andra är en enskild firma. Men som sagt, inga klagomål än så länge

Jag jobabde däremot åt ett företag en gång som ville jag skulle ta över deras bokföring, men jag hade så mycket annat att göra under den tiden så jag bestämde mig för att inte ta mig an jobbet.
Det där med ansvarsförsäkring var ett bra tips, jag hade ju annars för mig att det är ägaren till företaget som är ytterst ansvarig för bokföringen, men det får jag gräva djupare i.