2008-08-13, 21:19
Medlem
Macchots avatar
Hej!

Det är så att min partition på en hårddisk som jag hade i nätverket har försvunnit. Det fanns bara en enda partition som utnyttjade hela utrymmet.

Någon som vet hur jag kan få fram min data igen på den ?
Jag har nu kopplat in hårddisken till min pc så att jag kan arbeta med den därifrån.
Citera
2008-08-13, 21:21
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macchot
Hej!

Det är så att min partition på en hårddisk som jag hade i nätverket har försvunnit. Det fanns bara en enda partition som utnyttjade hela utrymmet.

Någon som vet hur jag kan få fram min data igen på den ?
Jag har nu kopplat in hårddisken till min pc så att jag kan arbeta med den därifrån.

Prova "norton disc doctor" har hjälpt mig i flera svåra (hårddisk-)stunder.
Citera
2008-08-13, 21:23
Medlem
Macchots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Prova "norton disc doctor" har hjälpt mig i flera svåra (hårddisk-)stunder.

Okej, ska testa med det

Edit: Hmm, kom att tänka på att det kanske inte funkar i och med att jag inte har nån partition. Vet du hur det är med den saken?
Senast redigerad av Macchot 2008-08-13 kl. 22:01.
Citera
2008-08-14, 00:06
Medlem
X_surfers avatar
TestDisk är gjort just för att lösa ditt problem det har dock inget GUI, men läs dokumenationen så klarar du dig förhoppningsvis fint
Citera
2008-08-14, 00:09
Medlem
Macchots avatar
Jag läste på ett annat forum om ett annat problem där de tipsade om Active Partion Recover, så jag testar det programmet just nu. Tar lång tid dock men om inte det funkar så ska jag testa TestDisc :P Tack
Citera
2008-08-14, 09:32
Medlem
Macchots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
TestDisk är gjort just för att lösa ditt problem det har dock inget GUI, men läs dokumenationen så klarar du dig förhoppningsvis fint

Hmm, problemet med TestDisc är att den vill ha en disc att kunna skriva de funna filerna till. Och min strlande hårddisk är på 500 gig. Och tyvärr är det den största hårddisken jag har och kan därför inte spara allt nån stans (om den nu skulle hitta nått) :s
Citera
2008-08-16, 14:56
Medlem
Macchots avatar
Update.

Jag har nyss tagit reda på att hårddisken har (hade?) en partition av filsystemet Common Internet File System [CIFS]. Efter att ha googlat en del så misstänker jag att windows ska kunna läsa sådana partitioner. Är det så? För i så fall misstänker jag att det är kört att återfå mina bilder och låtar

här är lite info om den från sweclockers.
http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=4404
Citera
2008-08-17, 18:09
Medlem
Macchots avatar
Problemet är löst!

Jag gav testdisc en chans efter att jag frigjort plats till den. Körde scannen med inställningarna att det skulle vara "partition - none" och efter 2 minuter stoppade jag scannen manuellt efter att den har hittat massa filer redan. (har inte plats för alla filer som finns på disken ännu, därför som jag stoppade scannen.)

Imorgon ska jag till netonnet och handla en 640 gig HDD

Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in