Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Det lättaste är att ladda ner ett operativsystem och bränna den på en skiva. Boota datorn med skivan i och formatera i installationsprogrammet.
Ja visst är det så. Nackdelen är ju att hon inte vill ha Ubuntu (som ju är gratis och alltid uppdateras) utan hon vill ha Windows (som ju kostar pengar om man vill hålla det uppdaterat.
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det där, kombinerat med att fläktarna går på högvarv, tycker jag låter som om du har ett värmeproblem. Att damma ur den kan hjälpa men jag skulle kolla fläktarna också; de kan vara på väg att ge upp.
Processorn var täckt i en dammbuske så jag rengjorde den grundligt.
Det fick fläkten att arbeta mindre och hacket på muspekaren verkade också vara borta.
Nu var istället problemet med den pulserande bashögtalaren.
Det kommer en puls till den även när det inte spelas musik/ljud utan bara högtalarna är igång så att säga. (När musik spelas så tystnar ju som sagt musiken vid varje Bas-puls, ca: 1gång/sek)
Provade att ladda ner en ny drivrutin till hennes Gforce Nvidia Soundblaste 6800. Men hittade inte exakt det jag ville ha på Nvidias hemsida så jag tog något motsvarande. Då funkade såklart inte ljudet alls. När jag går in i enhetshanteraren och försöker återställa till tidigare fungerande drivrutin så stängs datorn av eller så blir det blåskärm (har provat två ggr)
Vad gör jag åt den här nöten då?