2008-08-13, 15:03
Medlem
Tjoflöjt!

Jag sitter då med en Windows Xp när jag slogs av en liten smått onödig ide. Jag undrar om det går att byta in-och utloggnings melodi i Windows XP?

Är öppen för det flesta förslag. Om det går att göra "manuellt" eller om man behöver ett program till det?

// Zamia
Citera
2008-08-13, 15:08
Medlem
Här ligger alla datorljud: C:\WINDOWS\Media
Detta är inloggningsljudfilen: Windows XP - uppstart.wav

Lägg dit vilken ljudfil som helst med det namnet och den filändelsen, så kommer den att spelas upp vid uppstarten istället.
Citera
2008-08-13, 15:10
Medlem
Tackar tackar, ska testa det nu!
Citera
2008-08-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Tackar tackar, ska testa det nu!
Gör först en säkerhetskopia på originalfilen bara.
Citera
2008-08-13, 15:35
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Tjoflöjt!

Jag sitter då med en Windows Xp när jag slogs av en liten smått onödig ide. Jag undrar om det går att byta in-och utloggnings melodi i Windows XP?

Är öppen för det flesta förslag. Om det går att göra "manuellt" eller om man behöver ett program till det?

// Zamia

Någon som vet vart man kan få tag på nya "ljud" att spela upp när Windows startar/stängs ?

Typ "Welcome" eller något annat roligt .
Citera
2008-08-13, 16:33
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Någon som vet vart man kan få tag på nya "ljud" att spela upp när Windows startar/stängs ?

Typ "Welcome" eller något annat roligt .

fungerar väl med "valfri" fil?
går att välja i kotrollpanelen--> ljud. klicka sedan på fliken "ljud" och välj start av Windows, tryck på bläddra och välj valfri Wav fil.

Ett alternativ är att du väljer en färdig Wav fil, alternativt så tar du någon skön Mp3 och konverterar om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in