2008-08-13, 15:03
Medlem
Tjofljt!

Jag sitter d med en Windows Xp nr jag slogs av en liten smtt ondig ide. Jag undrar om det gr att byta in-och utloggnings melodi i Windows XP?

r ppen fr det flesta frslag. Om det gr att gra "manuellt" eller om man behver ett program till det?

// Zamia
Citera
2008-08-13, 15:08
Medlem
Hr ligger alla datorljud: C:\WINDOWS\Media
Detta r inloggningsljudfilen: Windows XP - uppstart.wav

Lgg dit vilken ljudfil som helst med det namnet och den filndelsen, s kommer den att spelas upp vid uppstarten istllet.
Citera
2008-08-13, 15:10
Medlem
Tackar tackar, ska testa det nu!
Citera
2008-08-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Tackar tackar, ska testa det nu!
Gr frst en skerhetskopia p originalfilen bara.
Citera
2008-08-13, 15:35
Medlem
eskims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Tjofljt!

Jag sitter d med en Windows Xp nr jag slogs av en liten smtt ondig ide. Jag undrar om det gr att byta in-och utloggnings melodi i Windows XP?

r ppen fr det flesta frslag. Om det gr att gra "manuellt" eller om man behver ett program till det?

// Zamia

Ngon som vet vart man kan f tag p nya "ljud" att spela upp nr Windows startar/stngs ?

Typ "Welcome" eller ngot annat roligt .
Citera
2008-08-13, 16:33
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Ngon som vet vart man kan f tag p nya "ljud" att spela upp nr Windows startar/stngs ?

Typ "Welcome" eller ngot annat roligt .

fungerar vl med "valfri" fil?
gr att vlja i kotrollpanelen--> ljud. klicka sedan p fliken "ljud" och vlj start av Windows, tryck p blddra och vlj valfri Wav fil.

Ett alternativ r att du vljer en frdig Wav fil, alternativt s tar du ngon skn Mp3 och konverterar om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in